"Nordrhein-Westfalen". Ez volt a Lufthansa első Jumbojának neve amely dátumra pontosan 42 évvel ezelőtt állt menetrendbe Frankfurt és New York között. Most az évfordulón a Boeing átadta az első 747-8 Intercontinental repülőgépet a Lufthansa számára, újabb fejezetet nyitva ezzel a két cég együttműködésében. Az új gép szintén amerikai nagyvárosokba fog először repülni. A repülőgép lajstromjele is megegyezik a történelmi elődével: D-ABYA
"A Lufthansa és a Boeing egy hosszú és dicső történelmi távlatban dolgozik együtt, a légiközlekedési ipar új fejlesztésein," mondta Jim Albaugh a Boeing Commercial Aircraft elnök-vezérigazgatója. "Hálásak vagyunk hogy a Lufthansa inspirálója, fő segítője lett az "Ég Királynője" 21. századi változata kifejlesztésének, és büszke vagyok arra, amit elértek a Boeing munkatársai azáltal, hogy ezt a nagyszerű gépet átadhatják a Lufthansa-nak és a világnak."
A Lufthansa alkalmazottai felkészítik a gépet a május 1-i hazarepülésre az állandó otthoni bázisra Frankfurtba. Boeing különleges ünnepséggel készül erre a napra mindkét cég vezetőinek részvételével. A Lufthansa hasonló ceremóniával készül a repülőgép május 2-án történő fogadására. Ezzel megkezdődik a 747-400-as flotta frissítése is.
" A sokéves közös munka után nagyon örülünk, hogy a legújabb generációs négyhajtóműves repülőgép csatlakozik a flottához," mondta Christoph Franz, a Deutsche Lufthansa AG vezérigazgatója.
A 747-8 Intercontinental százalékban kifejezve kétszámjegyű javulást hoz az üzemanyagfogyasztásban és a kibocsátásban a 747-400-ashoz képest, eközben 30 százalékkal kevesebb a zajterhelést okoz a GE Aviation GEnx-2B hajtóműveknek és a különleges kilépő áramlásterelő megoldásoknak köszönhetően.
" A sokéves közös munka után nagyon örülünk, hogy a legújabb generációs négyhajtóműves repülőgép csatlakozik a flottához," mondta Christoph Franz, a Deutsche Lufthansa AG vezérigazgatója.
A 747-8 Intercontinental százalékban kifejezve kétszámjegyű javulást hoz az üzemanyagfogyasztásban és a kibocsátásban a 747-400-ashoz képest, eközben 30 százalékkal kevesebb a zajterhelést okoz a GE Aviation GEnx-2B hajtóműveknek és a különleges kilépő áramlásterelő megoldásoknak köszönhetően.
fotó: Boeing |
A 747-8i egy Dreamliner ihletésű ívesen felnyúló belső térrel készül így az utasoknak nagyobb térérzetet és kényelmet nyújt, ám emellett több teret is ad a személyes poggyásznak.
fotó: Boeing |
A business class is ággyá alakítható üléseket kapott |
Mozgótérkép, integrált, digitális tartalékműszer és egyéb frissítések a 747-8 műszerfalán |
Az első Lufthansa 747-8i 2011 májusban, amely azonban egyelőre tesztgép marad és csak később csatlakozik a német flottához
Az első teljesen LH színekre festett gép, a D-ABYA
Maga a lajstromjel is történelmi múltú. Az első Lufthasa Jumbo viselte 1970-től. Épp negyvenkét évvel ezelőtt állt menetrendi forgalomba |
Néhány óriáskép az 747-8i-ről:
fotó: Vintage Racer |
fotó: Boeing Media |
fotó: airlinereporter.com |
fotó: airlinereporter.com |
fotó: airlinereporter.com |
A tesztgép Frankfurtban - fotó: Lufthansa |
fotó: Lufthansa |
Trikó Nick