tag:blogger.com,1999:blog-1140467566735384472024-03-13T16:16:27.376+01:00A REPÜLÉS - szakmai blog ✈️Repszakmázás, technika, légiközlekedés...Unknownnoreply@blogger.comBlogger184125tag:blogger.com,1999:blog-114046756673538447.post-45646792704477236842023-09-28T18:20:00.006+02:002023-09-29T08:27:06.884+02:00Európa: Megmentheti-e az EU-n kívüli többségi befektető a SAS-t?KOPENHÁGA, szeptember 27. Reuters:– Skandinávia legnagyobb légitársasága, a SAS már a héten bejelentheti a veszteséges légitársaság megmentésére törekvő potenciális befektetők tőkegyűjtésének eredményét .
A SAS tavaly csődvédelmet nyújtott be az Egyesült Államokban , mivel a pilóták sztrájkjai közepette igyekezett csökkenteni a költségeket és az adósságot.
A légitársaság, amelyet az 1980-as Unknownnoreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-114046756673538447.post-36036215572076981222016-09-27T19:31:00.000+02:002016-09-28T08:52:27.183+02:00Focimeccs nagy téttel - Máris tanulhatunk a gödöllői balesetből?
Az utóbbi időben sajnos sűrűbben történnek magyar vonatkozású légibalesetek, mint amennyire azt átlagban megszoktuk. Szerkesztőként őszintén remélem, hogy bőven előkerülnek ismét kevésbé komor hangú írásaink is Szüle Zsolt szerzőtársunk tollából, de az alábbiak aktualitása és jellege sajnos jól illeszkedik az előző, svájcisajtos párhuzamra épülő baleseti-logikai elemzéshez, elmélkedéshez mégUnknownnoreply@blogger.com1tag:blogger.com,1999:blog-114046756673538447.post-15190177740319928222016-08-31T04:49:00.000+02:002016-08-31T10:19:14.832+02:00Elhunyt a Boeing Nagy Öregje, a 747-es főmérnöke: Joe Sutter
Augusztus 30-án reggel, 95 éves korában elhunyt Joe Sutter, akit a repülés világa elsősorban a Jumbo atyjaként ismer, valójában lényegesen több meghatározó projektben vett részt. Távozásával a közforgalmi repülés jet-korszakának egyik kulcsemberét, élete végéig aktív alakját veszítette el a repülőszakma.
Sutter 1921-ben született Washington államban. A Boeing Seattle-i gyára Unknownnoreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-114046756673538447.post-498240470433723952016-08-24T14:08:00.002+02:002016-09-28T08:34:51.883+02:00Tudjuk meg 's lássuk meg - HA-FAX baleset
Szerkesztőként sajátos helyzetben vagyok, lévén a most következő cikk valaminek a vége és másvalaminek az eleje is itt a Repülés blogon. Korábban a blog egyfajta költségmentes pótmegoldásként olykor egy szaksajtó kiadvány szerepét is megkísérelte lefedni, ami valljuk be, kicsit fából vaskarika. Hosszú vajúdás után most méltó helyére kerülhet minden. A korábbi terveink az önálló újság indítását Unknownnoreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-114046756673538447.post-44303247996396620222016-08-24T14:08:00.001+02:002016-09-27T20:35:55.363+02:00Tudjuk meg 's lássuk meg - HA-FAX baleset
Szerkesztőként sajátos helyzetben vagyok, lévén a most következő cikk valaminek a vége és másvalaminek az eleje is itt a Repülés blogon. Korábban a blog egyfajta költségmentes pótmegoldásként olykor egy szaksajtó kiadvány szerepét is megkísérelte lefedni, ami valljuk be, kicsit fából vaskarika. Hosszú vajúdás után most méltó helyére kerülhet minden. A korábbi terveink az önálló újság indítását Unknownnoreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-114046756673538447.post-3685169467744238622016-03-19T19:46:00.001+01:002016-03-19T20:29:27.870+01:00Gondolatok a FlyDubai katasztrófa kapcsán
Fotó: Andreyphotoair
Megint elmentek jópáran, megint úgy tűnik egy szükségtelen
baleset... A baleset persze mindig szükségtelen, de sokszor elkerülhető. Senki felett
nem szabad ítélkezni előre, pláne egy ilyen helyzetben, csak a tényekre
alapozva összegezzünk pár dolgot.
Amit tudunk, hogy a FlyDubai B737-800-as repülőgépe leszállás közben a földnek ütközött és kigyulladt, 85-en Unknownnoreply@blogger.com7tag:blogger.com,1999:blog-114046756673538447.post-53192985221691568312015-03-27T21:10:00.001+01:002015-03-29T01:21:20.498+01:00Csak a szándékosság biztos - Germanwings katasztrófa
Jelen adatok és nyilatkozatok alapján már egészen biztos hogy szándékosan irányították földnek a repülőgépet a francia Alpokban.
A nyilvánosságra került válaszjeladó adatok (ADS-B / S-mode) pontosan mutatják a percet, amikor a 38.000 lábon haladó repülőgép automatikus repülésvezérléséért felelős MCP (FCU) panelen éppen beállítja valaki a 100 láb (30 méter) alatti célmagasságot.
Ez elejét Unknownnoreply@blogger.com13tag:blogger.com,1999:blog-114046756673538447.post-82643064404381015622015-03-26T02:33:00.000+01:002015-03-26T15:05:57.473+01:00Szándékosság a Germanwings balesetben? - A lehetőség amit nem akarunk ...
Ma reggel a blog állandó szakértőivel és egyik vendégszerzőjével, aktív pilótával beszélgettünk az elmúlt nap dömpingszerű, a magyar napi sajtó tekintetében vészesen szakmaiatlan találgatásairól illetve az eddig kikerült adatok elemzéséről.
Akkor még csak finoman elemeztük annak a lehetőségnek a hátterét, ami a Germanwings gép szándékos elpusztítását okozhatta volna.
És itt ingoványos Unknownnoreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-114046756673538447.post-32614795738815279662014-12-30T11:54:00.002+01:002014-12-30T19:38:01.696+01:00Roncsok és holttestek a Java tengeren - Air Asia baleset
Nagyjából 10 - 50 km-re az utolsó ismert pozíciótól nagyobb roncsdarabok kerültek elő, amelyek azonosítása hivatalosan még folyik de a helyszíni beszámolók alapján egyértelműen az eltűnt 320-ashoz köthetők. A roncsokat több gép, köztük egy kalibráló King Air észlelte. Emellett az indonéz haditengerészet szerint már több mint 40 holttestet megtaláláltak és elszállítottak. A King Air által Unknownnoreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-114046756673538447.post-74839229779165137452014-12-29T11:40:00.001+01:002014-12-29T11:40:59.793+01:00Üzemanyagfolt és törmelékek? - Air Asia mentés
Szivárványos szennyeződést jelentett a kutatásban részt vevő Hercules személyzete helyi időben kb. 14:35-kor. Egy helikopter szintén észlelte a foltokat.A tengerfelszíni egységek még nem azonosították a talált anyagot. Szintén megerősítésre vár azoknak a törmelékeknek a származása, amelyeket egy asztrál Orion kutató-repülőgép észlelt mintegy 1000 km-re a gép utolsó ismert pozíciójától.A Unknownnoreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-114046756673538447.post-55155500571304692172014-12-28T16:45:00.000+01:002014-12-28T20:58:09.927+01:00Egyelőre nem találják az Air Asia zivatarzónában eltűnt Airbusát
Nagy erőkkel történő keresés után ideiglenesen, a beállt sötétség és az igen rossz időjárási körülmények miatt felfüggesztették a Jáva tenger felett reggel eltűnt Air Asia 8510-es járat keresését. Hétfőn folytatódik a mentés.
A 71 tonnára engedélyezett repülőgép 64 tonnás felszállósúllyal, több mint 8 tonna kerozinnal szállt fel a Surabaya - Szingapúr járat teljesítésére. Az Airbus Unknownnoreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-114046756673538447.post-29326300291128026512014-12-07T21:53:00.000+01:002014-12-08T08:44:21.276+01:00Reptérlátogatás a Mikulással
Mint kiderült a Mikulás hazaindulás előtt kis kitérőket tett a ferihegyi Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren. Erről ő maga küldött levelet a Repülés Szakmai Blogon keresztül:
Kedves Repülőtéri Barátaim!
A sok magyar kisgyerek meglátogatása után kint jártam az Aeroparkban - a hajdani Ferihegyi Repülőgép Emlékparkban - hogy ismét megnézzem kedvenc öreg barátaimat, a régi repülőgépeket. Unknownnoreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-114046756673538447.post-32901973338755822532014-09-29T18:51:00.000+02:002015-04-14T17:48:23.467+02:00Sajtószerencsétlenség .... Egyelőre NEM szabad korlátlanul mobilozni a fedélzeten!
Az újságnak hiába küldjük majd a csekket, kéretik tehát figyelni...
Az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség (EASA) közleményt adott ki amelyben a légitársaságok számára lehetővé teszi, mégpontosabban az ő hatáskörükbe utalja, hogy megfelelő előkészületek után engedélyezzék az utasok mobiljainak és más hordozható elektronikus eszközeinek (PED) (telefon, laptop, mp3-lejátszó...stb.) aktív Unknownnoreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-114046756673538447.post-48741344173808101172014-09-25T14:43:00.000+02:002014-09-25T22:03:33.560+02:00Levegőben a legújabb Airbus
Különösen hosszú ideig repült gyakorlatilag változatlan felépítéssel az Airbus legkisebb gépcsaládja. Az A320-as 27 éve repült először. Azóta részben az üzletpolitika, részben pedig a kisebb gyártók kiesése miatt a Boeing 737-es és az A320-as kizárólagos meghatározói a piac e szegmensének.
A Boeing ezalatt kétszer is korszerűsítette a 737-es sárkányát és a hajtóműveket is, a beltér és az Unknownnoreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-114046756673538447.post-36596201826182334222014-09-25T01:20:00.001+02:002014-11-08T15:55:44.235+01:00Kivédhető-e a géplelövés? - A maláj katasztrófák utóélete
Bár szerencsére a legritkább típusú légikatasztrófa a civil gépek lelövése, jelenleg a téma érthető módon élesen foglalkoztatja a közvéleményt. Az ukrajnai eset egyik valószínű magyarázata, hogy katonai géppel tévesztette össze a maláj utasszállítót a célpont kijelölője. A felelősséget ténylegesen senki nem vállalja, a szakma viszont a biztonságos megoldást vár a problémára.
A Unknownnoreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-114046756673538447.post-35900874397479125892014-09-22T17:51:00.000+02:002014-09-27T10:10:34.576+02:00Up to the "SKy" - Interjú Szüle Zsolt kapitánnyal
Különös időpontban álltak össze a feltételek a Repülés blogfolyam folytatására. Egyrészt az immár egy éve "mozdulatlan" blog időközben mégis összegyűjtött épp 707 követőt a facebookon, miközben itt lassan a kétszázezredik olvasót üdvözölhetjük. A másik érdekesség, hogy a blog egyik szakmai segítőjével - olykor szerzőjével - nemrég jelent meg egy átfogó interjú a grasshoppair.com blogmagazinban "Unknownnoreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-114046756673538447.post-21492027954225605742013-06-26T07:26:00.001+02:002013-09-02T07:12:20.301+02:00Wizz A320 baleset: Emergency AD a teljes gépcsaládra
Míg a Wizz kommunikáció egyszerűen kényszerleszállásként és biztonságos landolásként tálalta a HA-LWM lajstromjelű repülőgép futóhibás balesetét, addig a gyár, de főképpen az európai hatóság (EASA) ennél picivel komolyabbnak látja az ügyet.
Természetesen roppant kínos, mikor egy egyetlen típust repülő társaság gépének kapcsán repülésbiztonsági probléma merül fel, a szakma mégis abban érdekeltUnknownnoreply@blogger.com2tag:blogger.com,1999:blog-114046756673538447.post-76309882941255096662013-06-17T11:30:00.000+02:002013-06-27T10:32:18.207+02:00A350XWB - Egyenlít az Airbus?
Mint az a médiában széles körben látható volt, a kivonult tömeget leszámítva teljesen szokványos felszállással, probléma nélkül kezdte meg intenzív, 2500 órányi berepülési programját pénteken 10 órakor az A350XWB. Ezzel az EADS hosszú idő óta először egy szerkezetileg és fedélzeti technikájában előremutató, igazi "húzótípusnak" nevezhető, új civil Airbust mutatott be a világnak - Unknownnoreply@blogger.com1tag:blogger.com,1999:blog-114046756673538447.post-36129644631908647812013-05-03T11:48:00.001+02:002019-10-24T09:38:02.242+02:00Egy Jumbo katasztrófa anatómiája - Lehetséges okok
Megrázó videó kering a neten a National Air Cargo társaság Boeing 747-400BCF gépének katasztrófájáról, így a találgatások is azonnal megindultak a balesetről. A videó és a jelentések alapján sem valószínűsíthető, hogy az időközben "felelősséget vállaló" tálib erőknek bármi közük lenne a balesethez. Bár a gép katonai megbízásból repült az afganisztáni Bagram Air Base (BPM) repülőteréről, a Unknownnoreply@blogger.com3tag:blogger.com,1999:blog-114046756673538447.post-66733901788059863132013-04-14T22:02:00.001+02:002013-04-15T11:24:02.947+02:00Szép és ismeretlen repülő tárgyak - Berepültük az új szakblogot
Elszigetelt, misztikus fehér foltként jellemezhető - különösen a magyar közönség számára - a céges és magánjetek nagyon is valóságos világa. Ez éppúgy igaz a repüléssel barátkozó Olvasók, mint olykor a repülőgépet igénybe venni szándékozók esetében is. A témakörben olykor több tévhit kering, mint valós információ - legyen szó akár a szolgáltatásokról, akár a gépekről. Nem jó ez természetesen Unknownnoreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-114046756673538447.post-35272591737652720112013-03-08T15:47:00.000+01:002013-03-09T12:40:42.107+01:00Virtuális hóvirág - Nőnapi köszönő földön - égen
Fotó: Ujvári Sándor
Köszönő ... Nem elírás a cím. Szerencsésebb ezen az évi egy napon nem úgy felköszönteni a nőket, mintha fennállásuk évfordulója lenne, hanem inkább magunkat, férfiakat emlékeztetni rá, mi mindent köszönhetünk a nőknek. Ha azt a bizonyos bibliai koronát levesszük egy pillanatra, magától fog megfogalmazódni bennünk némi beismeréssel, elismeréssel vegyes, motyogás, netán Unknownnoreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-114046756673538447.post-67113803980688878732013-02-27T20:57:00.000+01:002013-02-27T21:05:45.399+01:00Felavatták az új HC irányítóközpontot ( videó )
2013. február 27-én, Budapesten felavatták
Magyarország új légiforgalmi irányító központját, amivel célegyenesébe érkezett
a magyar légiforgalmi szolgálat összesen 13 milliárd forintos beruházási
programja.
A csúcstechnológiával felszerelt új légi navigációs központ
Magyarország, s egyben Közép-Európa légi közlekedési infrastruktúráját is
tovább fejleszti, és hozzájárul a magyar Unknownnoreply@blogger.com1tag:blogger.com,1999:blog-114046756673538447.post-19492233214447239432013-02-14T13:39:00.000+01:002013-02-14T13:39:35.282+01:00Holdjáró és CRDS a HungaroControl madridi standján
A Polgári Légiforgalmi Szolgáltatók Szervezete (CANSO) és a Légiforgalmi Irányítók Szövetsége (ATCA) Európa egyik legnagyobb éves szakmai kiállítással és fórummal egybekötött nemzetközi konferenciáját rendezi 2013. február 12. és 14. között Spanyolországban. A légi közlekedési szektor egyik legrangosabb nemzetközi rendezvényén a HungaroControl egyedülálló, interaktív munkaállomással demonstráljaUnknownnoreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-114046756673538447.post-59599928929040775702013-02-10T22:53:00.000+01:002013-02-11T20:56:17.735+01:00Dreamliner ügy - Az igazság a sajtón túl van ...
A hír szent, a vélemény szabad ... Tán nem véletlen, hogy ebben a jelmondatban a "tények" nem kaptak helyet.
Pár éve a CNN szerint zuhant tizennyolcszoros fénysebességgel a Columbia. Az MSNBC szinte visszafogott volt a ballonugrás alkalmával...
A "kisiklott a repülőgép" vagy "nehézfém gépek" színvonalú híradások, az index.hu tech rovat, a gazdasági lapok olykor szintén dilettáns Unknownnoreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-114046756673538447.post-90776782260395202182013-02-03T21:41:00.000+01:002013-02-05T14:08:31.627+01:00Nézz az ég felé ... - Missing Malev formation 2013
Van egy igazán szép tiszteletadás repülőkörökben, amely a hagyomány szerint az I. Világháború idején született. A történet szerint amikor a "Vörös Báró" néven ismert Manfred von Richthofen német ászpilótát ellenséges területen lelőtték, a korábban rá is vadászó angol pilóták egy sajátos kötelékkel búcsúztatták a katonai tiszteletadás közben. A kötelék neve "Missing man" formation.
Unknownnoreply@blogger.com0