A francia vizsgálók egyelőre csak francia nyelven tették elérhetővé a teljes Interim Reportot az Air France baleset kapcsán.
Ez részben kitér arra, hogy a pilóták rosszul reagáltak a nagy magasságon bekövetkezett átesésre és a sebességműszerek hibás jelzésére, ugyanakkor komoly hiányosságokra mutat rá a típusra való egyéni képzés és a pilóták közös munkáját meghatározó tréningek kapcsán is.
Emellett a pilóták nem gyakorolják szimulátoron többek között a nagy magasságú áteséses helyzeteket. A BEA ajánlásokat is megfogalmaz, pl. azzal kapcsolatban, hogy üdvös lenne a repülőgép állásszögét közvetlen módon jelezni (az Airbusokon ezt a funkciót lehagyták a kijezőkről), illetve ennek a kijelzésnek a meglétéhez kötnék a típusok légialkalmassági bizonyítványának kiadását.
Korábbi cikkünkben írtuk, hogy az állásszög csökkentésekor -ami az átesés megszüntetésének feltétele - az átesésjelző rendszer megtéveszthette a pilótákat. A részletesebb BEA anyag erre is kitér.
A francia nyelvű anyag 117 oldal, elemzését jelenleg is végezzük. Ebben a baleseti rögzítők fontos részinformációi, paramétergörbéi is szerepelnek.
Hamarosan jelentkezünk a részletesebb elemzéssel.