Több forrásból érdekes információ látott ma napvilágot:
Az Air France légitársaságot fejenként 126.000 € megfizetésére ítélte az a francia bíróság, ahol Marc Fribourg ügyvéd képviseletével az utasok pert indítottak a légitársaság és az Airbus vállalat ellen.
Az Airbust a bíró nem kötelezte kártérítésre, mert a repülőgépen történt meghibásodások, és a baleset közti kapcsolat még nem bizonyított.
Mint olvasónk felhívta erre a figyelmet, az ítélet csak a Montreáli Egyezmény alapján a fuvarozót terhelő összeg.
Az egyezmény alapján viszont további összeg is megítélhető harmadik fél terhére, amennyiben az a kárért felelős.
A BEA vizsgálat a baleset ügyében még javában tart. Kizárólag előzetes információk jelentek meg a hatóság részéről, melyből nagyjából annyi derül ki, hogy a pilóták a repülőgép meghibásodása miatt kb egy percig nem láttak érvényes sebességadatokat, a repülőgép emelkedni kezdett, majd átesett. Ezután elvesztették uralmukat a jármű felett, de nem tudni pontosan, hogy mit tettek a helyzet mentése érdekében. Azt sem tudni, hogy a repülőgépen pontosan milyen meghibásodások pontosan milyen következményekkel jártak...
A vizsgálat végéig erre nem is várható hivatalos válasz a hatóságtól.
Mint azt korábban írtuk, a probléma visszanyúlhat a gyártó felé is. Egyrészt a képzési rendszer és a repülőgép működési filozófiájának összehangolásában, másrészt akár a gép rendszerlogikai tervezésben is. A képzési anyag összeállítása mindenesetre nem a légitársaságok, kiképzőközpontok önálló hatáskörében, hanem a gyártóval szoros együttműködésben kerül kialakításra.
Emellett külön kérdés a már kiképzett pilóták rendszeres szimulátorgyakorlatainak tematikája is.
Korábbi írásaink a témában>>
Újabb irásaink >> ITT