2011. július 13., szerda

Ítélet az Air France ellen a 447-es járat ügyében

Több forrásból érdekes információ látott ma napvilágot: 
 
Az Air France légitársaságot fejenként 126.000 € megfizetésére ítélte az a francia bíróság, ahol Marc Fribourg ügyvéd képviseletével az utasok pert indítottak a légitársaság és az Airbus vállalat ellen. 

Az Airbust a bíró nem kötelezte kártérítésre, mert a repülőgépen történt meghibásodások, és a baleset közti kapcsolat még nem bizonyított.

Mint olvasónk felhívta erre a figyelmet, az ítélet csak a Montreáli Egyezmény alapján a fuvarozót terhelő összeg.  

Az egyezmény alapján viszont további összeg is megítélhető harmadik fél terhére, amennyiben az a kárért felelős. 

A BEA vizsgálat a baleset ügyében még javában tart. Kizárólag előzetes információk jelentek meg a hatóság részéről, melyből nagyjából annyi derül ki, hogy a pilóták a repülőgép meghibásodása miatt kb egy percig nem láttak érvényes sebességadatokat, a repülőgép emelkedni kezdett, majd átesett. Ezután elvesztették uralmukat a jármű felett, de nem tudni pontosan, hogy mit tettek a helyzet mentése érdekében. Azt sem tudni, hogy a repülőgépen pontosan milyen meghibásodások pontosan milyen következményekkel jártak...

A vizsgálat végéig erre nem is várható hivatalos válasz a hatóságtól.

Mint azt korábban írtuk, a probléma visszanyúlhat a gyártó felé is. Egyrészt a képzési rendszer és a repülőgép működési filozófiájának összehangolásában, másrészt akár a gép rendszerlogikai tervezésben is. A képzési anyag összeállítása mindenesetre nem a légitársaságok, kiképzőközpontok önálló hatáskörében, hanem a gyártóval szoros együttműködésben kerül kialakításra.

Emellett külön kérdés a már kiképzett pilóták rendszeres szimulátorgyakorlatainak tematikája is.

Korábbi írásaink a témában>> 

Újabb irásaink >> ITT

Nincsenek megjegyzések: