2011. július 12., kedd

Vízreszállásos repülőbaleset Oroszországban - Videó: An-24RV

- Típuskivonások a repesemények után


Sajnos nem sikerült annyira szerencsésre az Angara Airlines pilótájának a vízreszállás tegnap délben, mint amilyen a Hudson folyón történt repesemény volt, de az utasok többségének életét így is megmentette.

 A TV2 Tomsk -on közreadott felvétel


A mentés képei

A repülőgép belföldi járatot teljesített Tomszk és Szurgut között, amikor kevéssel dél előtt (11:54LT) a személyzet hajtóműhibát illetve tüzet jelzett, majd kényszerleszállt az Ob folyóra.  A felvételen látható, hogy a besiklás viszonylag nagy sebességgel történt. A fotón nem látható, hogy fékszárnyat nyitottak volna, mielőtt Sztrezsevoj repülőtere közelében a folyóra szálltak. A balesetről ellentmondó adatok jelennek  meg a médiában, eszerint öt-hét utas veszthette életét a balesetben. ( A légitársaság első nyilatkozata szerint öt áldozat mellett négy  utas állapota volt kritikus, összesen huszan kerültek kórházba).
A nyilatkozat szerint Az SP5007 számú járaton 33 utas - köztük egy gyermek - és négyfős személyzet tartózkodott. 

Az 1975-ben épült gép törzse három szakaszra tört a balesetben.


Forrás: RIA Novosztyi
A RIA Novosztyi szerint a baleset után  Medvegyev elnök az An-24-es flotta mielőbbi kivonását sürgette. A gépek az ötvenes évektől álltak szolgálatba és a legfiatalabbak is 30 éves kor körül vannak.  


A balesetben érintett gépről készült korábbi felvétel leszállás közben:

fotó: Denisz Fedorko
A hírügynökség korábban beszámolt arról is, hogy Medvegyev szorgalmazta a Tu-134-es típus kivonását is miután pár hete egy katasztrófa miatt 45 ember halt meg. 
Ezután konzultált a Tupoljev tervezőirodával Igor Levityin szállítási miniszter a javaslat kidolgozásáról, ami végül a Roszaviacija légügyi hivatal bevonásával meg is történt. 

A típusból közel 900 db készült, mára ennek a tizedrésze repül. Az eddigi adatok szerint a lezuhant Tu-134-es gép hibátlan volt a baleset idején, az elavult gépparkot a típust repülő pilóták szerint inkább a zaj és fogyasztási problémák miatt vonták ki már eddig is, mintsem repülésbiztonsági gondok miatt.





Nincsenek megjegyzések: