Az International Lease Finance Corp. kihátrált az Airbus A380 megrendeléseiből. Bár a 4% rendelésveszteség nem jó hír, az óriás lízingbeadó döntését aligha lehet meglepetésnek tekinteni.
A380 szállítási késedelmek okán ILFC is gond nélkül kiszállhat az üzletből. Mi több, a lízingcégnek nem is sikerült kihelyezni egy gépet sem. Az A380 jellemzően igen testre szabott eszköz, így amúgy sem túl ideális a lízingpiacon. Jogos lehet a kérdés, hogy az ILFC miért vásárolt elsők közt a gépből.
A380 szállítási késedelmek okán ILFC is gond nélkül kiszállhat az üzletből. Mi több, a lízingcégnek nem is sikerült kihelyezni egy gépet sem. Az A380 jellemzően igen testre szabott eszköz, így amúgy sem túl ideális a lízingpiacon. Jogos lehet a kérdés, hogy az ILFC miért vásárolt elsők közt a gépből.
( Valószínűleg épp azért, mert remélte, hogy a kezdő piacon ki tudja helyezni a gépeket olyanoknak, akik csak hosszabb sorbanállás után juthatnának hozzá. Emellett az ILFC a 380F körüli bizonytalanságok miatt a korábban fennálló 5 teherváltozat rendelést is utasváltozatra változtatta, emiatt halmozódott össze a 10db gép. - a szerk.)
Az Airbusnak minden A380 törlés rossz hír természetesen, mivel a program több mint tíz évvel elindítása után is messze áll a nullszaldótól. Ellensúlyozza valamelyest a problémát az a tény, a gyártó már kapott tíz A380-as megrendeléset ebben az évben.
Megrendelt és átadott A380-asok |
Az ILFC az A380 lemondás mellett új, nagyszámú keskenytörzsű megrendeléset adott - jelenleg 100db A320NEO (New Engine Option) és 33db 737-es gépre. A bérbeadó így gyakorlatilag kimerítette az Airbus és a Boeing felé fennálló kereteit és már keresi a lehetőséget a megújításra.
A ILFC, a március 8 után minden bizonnyal megerősödve lép tovább a lízingpiacon.
Az Airbusnál a kép már vegyesebb. Annak ellenére, hogy 67-tel több A320 megrendelése van, mint amennyi a Boeingnak 737NG-re, a keskenytörzsű vonalon ez nem ellensúlyozhatja az A380 törléseket. Airbus szeret rámutatni, hogy egyetlen A380 körülbelül nyolc A320-asnak megfelelő munka a gyártónak. Ezzel a mértékkel nézve a NEO rendeléseknek magasabb értékűnek kellene lenni, hogy teljes mértékben ellensúlyozzák az A380 törléseket.
Igaz, a kisebb A320 összérték tükrözheti a nagy kedvezményeket is, amelyeket kezdetben kapott az ILFC az A380asokra.
Aviation Week