2012/04/27

Lesz helyük a Malév leánycégeknek a repülőtéren



















A Budapest Airport ötéves bérleti szerződést kötött a Malév két leányvállalatával, amelyek tovább üzemelnek a budapesti repülőtéren. A Malév Ground Handling Zrt. és az Aeroplex of Central Europe Zrt. irodákat, hangárokat és egyéb létesítményeket bérel a Budapest Airporttól.


A Liszt Ferenc repteret üzemeltető BA pénteki közleményében ismerteti: az Aeroplex of Central Europe Zrt. (ACE) jelentős repülőgép karbantartó és javítóbázist üzemeltet a Budapest Airport partnereként és egy sor repülőgép típus napi karbantartási igényeit elégíti ki. Ezen felül több típus teljes körű nagyjavítását (D-check) is végzik, például a világ repülésében legtöbbet használt Boeing 737-esét és az Airbus A 320-asét. Az elmúlt időszakban megrendelőik között volt például az Air Berlin, a Travel Service, a Norwegian Air Shuttle vagy a spanyol Air Europa



A Malév Ground Handling repülőtéri szolgáltatásokat nyújt a légitársaságoknak a check-intől és a poggyászfelvételtől kezdve a beszállításon át a légitársasági business-várók üzemeltetéséig és a VIP szolgáltatásokig. A Malév GH működésének átalakítását követően a Budapest Airport olyan fontos légitársasági partnereinek nyújt szolgáltatást, mint a KLM, az Air France, az SN Brussels Airlines, a cseh CSA és az Air Berlin.

René Droese, a Budapest Airport ingatlangazdálkodási igazgatója a közleményben kifejtette: a Budapest Airport nemcsak abban érdekelt, hogy a két vállalat túlélje a jelenlegi válságot, hanem abban is, hogy a jövőben sikeresen működjön.

Nemcsok Imre, az Aeroplex ügyvezető igazgatója a szerződést jelentős fordulópontnak nevezte az Aeroplex életében és reorganizációs folyamataiban, amelyet a Malév csődje miatt kellett elindítaniuk.

Limburger Lóránt, a Malév Ground Handling Zrt. vezérigazgatója is azt emelte ki, hogy a cég működését az elmúlt hetekben hozzá kellett igazítaniuk a Malév utáni korszak realitásaihoz. Ehhez biztosít számukra egyfajta szerződéses keretet a Budapest Airporttal most aláírt bérleti megállapodás.

gte \ egrMTI

2012/04/26

Hazarepül az új Jumbo (HD képek, videók)



"Nordrhein-Westfalen". Ez volt a Lufthansa első Jumbojának neve amely dátumra pontosan 42 évvel ezelőtt állt menetrendbe Frankfurt és New York között. Most az évfordulón a Boeing átadta az első 747-8 Intercontinental repülőgépet a Lufthansa számára, újabb fejezetet nyitva ezzel a két cég együttműködésében. Az új gép szintén amerikai nagyvárosokba fog először repülni. A repülőgép lajstromjele is megegyezik a történelmi elődével: D-ABYA


"A Lufthansa és a Boeing egy hosszú és dicső történelmi távlatban dolgozik együtt, a légiközlekedési ipar új fejlesztésein," mondta Jim Albaugh a Boeing Commercial Aircraft elnök-vezérigazgatója. "Hálásak vagyunk hogy a Lufthansa inspirálója, fő segítője lett az "Ég Királynője" 21. századi változata kifejlesztésének, és büszke vagyok arra, amit elértek a Boeing munkatársai azáltal, hogy ezt a nagyszerű gépet átadhatják a Lufthansa-nak és a világnak."

fotó: Boeing
A Lufthansa alkalmazottai felkészítik a gépet a május 1-i hazarepülésre az állandó otthoni bázisra Frankfurtba. Boeing különleges ünnepséggel készül erre a napra mindkét cég vezetőinek részvételével. A Lufthansa hasonló ceremóniával készül a repülőgép május 2-án történő fogadására. Ezzel megkezdődik a 747-400-as flotta frissítése is.

" A sokéves közös munka után nagyon örülünk, hogy a legújabb generációs négyhajtóműves repülőgép csatlakozik a flottához," mondta Christoph Franz, a Deutsche Lufthansa AG vezérigazgatója.

A 747-8 Intercontinental százalékban kifejezve kétszámjegyű javulást hoz az üzemanyagfogyasztásban és a kibocsátásban a 747-400-ashoz képest, eközben 30 százalékkal kevesebb a zajterhelést okoz a 
GE Aviation GEnx-2B hajtóműveknek és a különleges kilépő áramlásterelő megoldásoknak köszönhetően.  

fotó: Boeing
A 747-8i egy Dreamliner ihletésű ívesen felnyúló belső térrel készül így az utasoknak nagyobb térérzetet és kényelmet nyújt, ám emellett több teret is ad a személyes poggyásznak.

fotó: Boeing


A business class is ággyá alakítható üléseket kapott

Mozgótérkép, integrált, digitális tartalékműszer és egyéb frissítések a 747-8 műszerfalán


Az első Lufthansa 747-8i 2011 májusban, amely azonban egyelőre tesztgép marad és csak később csatlakozik a német flottához
 
Az első teljesen LH színekre festett gép, a D-ABYA

 Maga a lajstromjel is történelmi múltú. Az első Lufthasa Jumbo viselte 1970-től. Épp negyvenkét évvel ezelőtt állt menetrendi forgalomba









Néhány óriáskép az 747-8i-ről:

fotó: Vintage Racer
fotó: Boeing Media

fotó: airlinereporter.com
fotó: airlinereporter.com
fotó: airlinereporter.com

 A tesztgép Frankfurtban - fotó: Lufthansa
fotó: Lufthansa




Trikó Nick