2011/11/01

Hasraszállt a LOT B767-ese futómű probléma miatt (képek+videók)

Pawel Guraj eredeti nagyfelbontású fotója >> ITT!


Ma délután a LOT lengyel légitársaság SP-LPC lajstromjelű, New York - Varsó járatát teljesítő B767-300ER repülőgépének személyzete megközelítés közben észlelte, hogy a futóművek kinti helyzetzárra állása nem történik meg. A süllyedést megszakítva kísérletet tettek az újbóli nyitásra, de sikertelenül. Több mint egy órát köröztek a repülőtér közelében, lefogyasztva a fedélzeten lévő tüzelőanyagot hétről három tonnára, majd sikeres hasraszállást hajtottak végre. A pilóták munkájának és a tűzoltók pályaelőkészítésének köszönhetően a repülőgép a körülményekhez képest minimális sérülésekkel, a repülőtér betonja pedig néhány pályafény sérülésével úszta meg a kalandot. A 220 utas és 11 főnyi személyzet a vészcsúszdákon hagyta el a gépet.
 
Forrás:TVN24

Ez az első alkalom a történelemben, amikor  LOT repülőgép problémamentesen hajt végre futómű nélküli leszállást - mondta egy sajtótájékoztatón Marcin Pirog, LOT elnök. Hozzátette, hogy  Tadeusz Wrona és Jerzy Szwarc pilóták tökéletesen hajtották végre a manővert. A személyzet szerint nem volt pánik a fedélzeten.
A LOT elnöke megjegyezte: ilyen hibák előfordulnak minden légijármű típuson. A "Papa Charlie" nagyon jó állapotban volt, nem volt technikai problémája. A kárfelmérés folyik, nem tudni még, hogy a hajtóművek mennyire károsodtak.
A vizsgálóbizottság megkezdte az esemény kivizsgálását. A repülőteret szerdán nyitják meg újból.

A 28656-os gyári számú repülőgép 1997 májusában a LOT nál kezdte pályafutását, később lízingelték több társaságnak is.

A társaság angolnyelvű közleménye szerint a problémát a "központi" (central) hidraulikarendszer hibája okozta. Vélhetően inkább a középső (Center) rendszer valamilyen problémájáról lehet szó. A gép ugyanis erről táplálja a futóműveket. 

UPDATE

Az AVHerald értesülése szerint a gép a Newark repülőtérről történt felszállása után 30 perccel jelentett hibát a középső rendszerben. A varsói leszállás előtt a futóproblémát vadászgépről szemrevételezve megerősítették. Többször próbálkoztak alternatív nyitással is mielőtt a hasraszállás mellett döntöttek. A gép a két varsói pálya kereszteződésének közelében állt meg, emiatt zárták le teljesen a repülőteret - helyi időben reggel 9-ig.




Nagy felbontású eredeti kép >> ITT
Forrás:TVN24/KONTAKT24


ÚJABB BEJEGYZÉS A TÉMÁBAN >>

KÉPEK ÉS VIDEÓ A SIKERES MENTÉSRŐL>> 

ELŐZETES JELENTÉS>>

2011/10/30

Transaero A380 - Hétszáz fős székezéssel indul a típus Oroszországban

Oroszország második legnagyobb légitársasága, a Transaero négy darab A380-as repülőgépre írt alá szándéknyilatkozatot.
Eszerint a Transaero egyszerre lesz bezető légitársaság Oroszországban, a FÁK-ban és Kelet-Európában. Az orosz légiszállító a moszkvai kiindulású hosszútávú, nagy terhelésű hálózaton kívánja üzemeltetni a típust. A gépek háromosztályos elrendezésben 700 fő körüli székezést kapnak. A közeljövőben várható a hajtóműválasztás bejelentése is. Olga Plesakova vezérigazgató szerint a beszerzéssel az orosz légiközlekedési ágazatot fejlesztésre ösztönzik főképp infrastrukturális szinten, miközben az utasok egy teljesen új utazási élményt kapnak.
John Leahy az Airbus részéről üdvözölte a döntést a várható utasszám-növekedést átlagosan 5,6 százalékra téve Oroszországban. "Meg  vagyunk győződve róla hogy az A380-as a ezen a piacon a követelményeknek leginkább megfelelő, leghatékonyabb repülőgép."

A Transaero 1991 novemberében kezdte meg működését, jelenleg több mint 130 útvonalon dolgozik.

Az airbus.com szerint az eddig mintegy 16 millió utast szállító A380 minden várakozást felülmúlt. Több utast és olcsóbban szállít. A tágas, csendes kabin és a sima repülés az utasok kedvencévé tette, ezáltal a terhelési tényező (load factor) és a jövedelmezőség is magasabb az átlagosnál. Az összes megrendelés eddig 236db 18 felhasználótól, melyből 59db-ot le is szállítottak hét ügyfélnek.