2011/10/30

Transaero A380 - Hétszáz fős székezéssel indul a típus Oroszországban

Oroszország második legnagyobb légitársasága, a Transaero négy darab A380-as repülőgépre írt alá szándéknyilatkozatot.
Eszerint a Transaero egyszerre lesz bezető légitársaság Oroszországban, a FÁK-ban és Kelet-Európában. Az orosz légiszállító a moszkvai kiindulású hosszútávú, nagy terhelésű hálózaton kívánja üzemeltetni a típust. A gépek háromosztályos elrendezésben 700 fő körüli székezést kapnak. A közeljövőben várható a hajtóműválasztás bejelentése is. Olga Plesakova vezérigazgató szerint a beszerzéssel az orosz légiközlekedési ágazatot fejlesztésre ösztönzik főképp infrastrukturális szinten, miközben az utasok egy teljesen új utazási élményt kapnak.
John Leahy az Airbus részéről üdvözölte a döntést a várható utasszám-növekedést átlagosan 5,6 százalékra téve Oroszországban. "Meg  vagyunk győződve róla hogy az A380-as a ezen a piacon a követelményeknek leginkább megfelelő, leghatékonyabb repülőgép."

A Transaero 1991 novemberében kezdte meg működését, jelenleg több mint 130 útvonalon dolgozik.

Az airbus.com szerint az eddig mintegy 16 millió utast szállító A380 minden várakozást felülmúlt. Több utast és olcsóbban szállít. A tágas, csendes kabin és a sima repülés az utasok kedvencévé tette, ezáltal a terhelési tényező (load factor) és a jövedelmezőség is magasabb az átlagosnál. Az összes megrendelés eddig 236db 18 felhasználótól, melyből 59db-ot le is szállítottak hét ügyfélnek.

2011/10/17

Ki korán kel ... az látta a vadonatúj Cargolux 747-8F-et Ferihegyen

Az airportal.hu jó szokásához híven, minden érdekes madarat feltesz a honlapra, így aztán mi lusta bloggerek, csak át kell kattintsunk a megfelelő lapra és máris láthatjuk olyan közelségből a vasat, ahogyan ezt most nemigen tudtuk volna leszervezni.
Mint írtuk, az első repülőgép megcsúsztatott átvétele minifesztivál helyett Al Baker magánszámától volt hangos, de ez  egyáltalán nem jelentette azt, hogy a Cargoluxnak ne lett volna égető szüksége a gépre, így aztán rekordsebességgel szolgálatba is állították. Budapestre is szokásos kereskedelmi fuvarban jött a Cargolux normál menetrendi járataként.

A korai érkezés miatt a fényviszonyok sem voltak ideálisak a külső felvételekhez, bár a hajnali repülőtér hangulatát áthozzák a képek. Annál jobb kabinfotók születtek viszont, lévén a külső viszonyok nem zavarták a kabinvilágítás fényét.
A képekből jól látható, hogy a korábbi 747-400F-eket vezető pilótáknak nem kell az alapokról indulni, hogy tájékozódjanak a kabinban :)))

Ahogy sikerül egy napfényesebb időpontban randit szervezni a géppel, ezt meg is fogjuk tenni. Addig jó szívvel ajánljuk az említett spotteroldalt.