Tomasz Zylowski fotója: SP-LPC - Boeing 767-35D/ER (az "5D" tag a típusszámban a LOT gyári ügyfélkódja ) |
A mentési munkák a mai napon is folytatódtak (AP fotók) |
A tegnapi napon részletesen írtunk a lengyel balesetről. Ma hajnalban az AP hírügynökség már néhány beszámolót és reagálást is közzétett a LO16-os járat szerencsésen végződött repeseménye kapcsán. Ezekből idézzük az érdekesebbeket;
A lengyel közvélemény és az online társadalom hősként üdvözölte Tadeusz Wrona kapitányt, aki több utast megtévesztő, sima talajfogással tette le a gépet. Több facebook rajongói oldal középpontjába is került néhány órán belül.
A lengyel társadalom, amelyet több repülőbaleset is megrázott az elmúlt időben - beleértve a 95 áldozatot követelő 2010-es kormánygép balesetet is Oroszországban - nagy megkönnyebbüléssel fogadta a New Jersey-Newark repülőtérről érkező járat sikeres kényszerleszállásának hírét.
A társaság elnöke elmondta: - Rendkívül szokatlan eseményről van szó. Ez volt az első eset, hogy az összes futómű bent ragadt egy 767-esen.
Az egyik utas szerint a repülés negyedik órájában közölte a személyzet, hogy gond van a géppel.
Az egyik utas szerint a repülés negyedik órájában közölte a személyzet, hogy gond van a géppel.
"A pilóta többször foglalkozott velünk, kérve, hogy kövessük az utasításokat.. Később az utaskísérők elmondták, hogy tűz is lehet. Ezen a ponton az emberek bizonytalanok, idegesek lettek."
A LOT szóvívője elmondta, hogy mire a gép két F16-os kíséretében leszállt, tartályaiban már alig volt üzemanyag, a tűzoltók pedig égésgátló habot fektettek a pályára. Szikrák keletkeztek a hajtóművek környékén és kisebb lángok törtek elő a gép alól, de ezeket tűzoltók azonnal el is oltották.
Egy idős, 68 éves utas szerint olyan sima volt a leszállás, hogy azt hitték, kiengedett futóval fogtak talajt. Az utasok tapsoltak is, de mikor szikrák és füst tört fel a gép alól, aggódni kezdtek. "Ez volt az a pillanat, mikor rájöttünk: ez nem normális leszállás". Ezután az utasokat evakuálták, majd több órás egészségügyi felügyelet után találkozhattak az összegyűlt, nyugtalan rokonokkal.
Egy idős, 68 éves utas szerint olyan sima volt a leszállás, hogy azt hitték, kiengedett futóval fogtak talajt. Az utasok tapsoltak is, de mikor szikrák és füst tört fel a gép alól, aggódni kezdtek. "Ez volt az a pillanat, mikor rájöttünk: ez nem normális leszállás". Ezután az utasokat evakuálták, majd több órás egészségügyi felügyelet után találkozhattak az összegyűlt, nyugtalan rokonokkal.
Egy amerikai utas szerint: - "Csak vártuk, vártuk hogy törik a gép, de ez szerencsére nem történt meg." " Ez egy nagyon szerencsés repülés volt és nagyon jó pilóta."
A lengyel vezetők és a nemzeti média az utasokkal összhangban hősnek kijáró tisztelettel nyilatkoztak a pilótákról, és a teljes személyzetről
A LOT elnöke újságíróknak elmondta, Wrona és Szwartz pilóták tökéletes kényszerleszállása megakadályozta, hogy bárki megsérüljön.
Lengyelország elnöke Bronislaw Komorowski gratulált, és köszönetet mondott a személyzetnek és a sürgősségi dolgozóknak , amiért sem sérült meg senki. Állami kitüntetésre terjesztik elő a személyzet tagjait.
"Köszönöm mindenkinek egész szívvel a Lengyelország nevében," mondta Komorowski, aki röviden röviden telefonon is beszélt a pilótával.
LOT, a nemzeti légitársaság szerint Wrona egyike a legtapasztaltabb pilótáinak, már 20 éve repül Boeingokon.
A LOT elnöke újságíróknak elmondta, Wrona és Szwartz pilóták tökéletes kényszerleszállása megakadályozta, hogy bárki megsérüljön.
Lengyelország elnöke Bronislaw Komorowski gratulált, és köszönetet mondott a személyzetnek és a sürgősségi dolgozóknak , amiért sem sérült meg senki. Állami kitüntetésre terjesztik elő a személyzet tagjait.
"Köszönöm mindenkinek egész szívvel a Lengyelország nevében," mondta Komorowski, aki röviden röviden telefonon is beszélt a pilótával.
LOT, a nemzeti légitársaság szerint Wrona egyike a legtapasztaltabb pilótáinak, már 20 éve repül Boeingokon.
cpt. Tadeusz Wrona |
Tapasztalt vitorlázórepülő is. Néhány média szerint a sikeres kényszerleszállásban ez is segíthette.
Andrzej Majchrzak, Wrona vitorlázóklub vezetője elmondta: a vitorlázórepülők különösen képzettek a finom leszállásra. "A pilóta készségei rendkívül fontosak ... Óvatos megközelítés és gondosan kivitelezett touchdown szükséges, hogy a vitorlázó ne károsodjon, ami egy nagyon finom gép". Wrona 2001 óta tagja a klubnak és felelős, nem kockáztató pilótaként ismerik.
Valami nagyon rejtélyes dolognak kellett történnie, mondta Patrick Smith, a bostoni pilóta, aki Boeing 767-esen repül egy nagy amerikai légitársaságnál: "Valami a rendszer felsőbb szintjén kellett történjen ahhoz, hogy egyik futó se nyíljon ki" - mondta Smith. "Valami, ami nyilvánvalóan közös a három futóműben."
Ugyanakkor nem gondolja hogy valamilyen hosszútávú hatása lenne az eseménynek a Boeing vagy a LOT számára.
"Ez egy bevált gép, kiváló biztonsági eredményekkel rendelkezik. És ugyanez vonatkozik a LOT-ra is."
A Varsó Frederic Chopin Nemzetközi Repülőtér tájékoztatása szerint az egymást metsző pályák miatt kellett az egész repülőteret lezárni, a gépeket Lodz, Gdansk és Krakkó felé küldték kitérőre.
Forrás:
Andrzej Majchrzak, Wrona vitorlázóklub vezetője elmondta: a vitorlázórepülők különösen képzettek a finom leszállásra. "A pilóta készségei rendkívül fontosak ... Óvatos megközelítés és gondosan kivitelezett touchdown szükséges, hogy a vitorlázó ne károsodjon, ami egy nagyon finom gép". Wrona 2001 óta tagja a klubnak és felelős, nem kockáztató pilótaként ismerik.
Valami nagyon rejtélyes dolognak kellett történnie, mondta Patrick Smith, a bostoni pilóta, aki Boeing 767-esen repül egy nagy amerikai légitársaságnál: "Valami a rendszer felsőbb szintjén kellett történjen ahhoz, hogy egyik futó se nyíljon ki" - mondta Smith. "Valami, ami nyilvánvalóan közös a három futóműben."
Ugyanakkor nem gondolja hogy valamilyen hosszútávú hatása lenne az eseménynek a Boeing vagy a LOT számára.
"Ez egy bevált gép, kiváló biztonsági eredményekkel rendelkezik. És ugyanez vonatkozik a LOT-ra is."
A Varsó Frederic Chopin Nemzetközi Repülőtér tájékoztatása szerint az egymást metsző pályák miatt kellett az egész repülőteret lezárni, a gépeket Lodz, Gdansk és Krakkó felé küldték kitérőre.
Forrás:
A leszállás és a rádióbeszélgetés anyaga a youtube-on
KÉPEK ÉS VIDEÓ A SIKERES MENTÉSRŐL>>
KORÁBBI BEJEGYZÉS A TÉMÁBAN >>
ELŐZETES JELENTÉS>>