A Kereskedelmi Világszervezet (WTO) megállapította, hogy a Boeing nem tudta volna a 787-es programot elindítani a kormányzat, a NASA és Védelmi Minisztérium segítsége nélkül. Az Airbus győzelemként értékeli a döntést az amerikai riválisával folytatott régi vitában.
Az EU a 2004-es panaszra válaszul kezdeményezte az eljárást, amelyet akkor az A380-as és egyéb modellfejlesztések miatt nyújtott be az USA. WTO szerint a Boeing legkevesebb 5,3mrd USD illegális támogatást kapott 1989-től 2004-ig, beleértve Illinois állam beszállását a cég Seattle-i központjának Chicagoba költöztetésébe, valamint a NASA 2,6 milliárdos kutatási kifizetéseit és eszköztámogatását.
A WTO szerint a nagy utasgépes piacnak igénye volt a 767-es lecserélésére, de illegális támogatás nélkül a Boeing nem tudott volna olyan fejlett gépet kínálni 2008-ra, mint amilyet négy évvel korábban ígért. Emellett a 787-es súlyos károkat okozott az Airbus A330 és az eredeti A350-es piacának.
A nyilvánosságra hozott döntés hasonló a 2010 októberihez az USA kontra EU ügyben, amikor azt állapították meg, hogy az Airbus nem tudott volna állami segítség nélkül olyan minőségű gépeket fejleszteni, mint amivel piacra lépett.
A WTO mindkét esetben megállapította, hogy a segítség a rivális értékesítéseit aláásta úgy az Airbus, mint a Boeing esetében. Így a két döntés együttesen arra utalhat, hogy a támogatások hatása nagyjából kioltja egymást a két oldalon.
Ugyanakkor a Boeing elutasítja az 5,3 milliárdos összeget, amit összesen kevesebb mint 2,7 milliárdra tesz. Ezzel állítja szembe az Airbus által felvett 20 milliárd dollárnyi összeget. A vita fellebbezéssel és nyilatkozatokkal tovább folyik a felek közt. Ennek ellenére az Airbus véleménye továbbra is az, hogy sokat változott a versenykörnyezet az ügyek megindítása óta, így ideje lenne a jogi lépések helyett leülni a brazil, kanadai, kínai és orosz versenytársakkal, hogy kidolgozzanak egy keretet a nemzeti légiipari támogatások számára.
Egy az ügyhöz közeli forrás hozzáteszi, hogy az ellenségeskedést lezáró megállapodás nélkül, újabb fellebbezési körben csak állandó ellenőrzések következnének. Ha a támogatási rendszert csak vonakodva igazítják ki a felek, a WTO-t arra ösztönzik, hogy minden lépésüket ellenőrizze.