Hosszabb elemzést készítettünk a napokban kiadott BEA gyorsjelentés kapcsán. A ma két éve történt balesetről bővebben a REPESEMÉNYEK, balesetek rovatban olvashat
.
2011/06/01
Air France 447 - kérdések két év után
Jelentések és információk a balesetről
Ahogyan "A Repülés" blog már jelezte az adatrögzítők felhozatalát követő összefoglalóban, interim report nem lesz nyárig, azonban - vélhetően a helyenként erősen bennfenteskedő média és a szivárogtatások hatására - infót adott ki a francia BEA sajtótájékoztató nélkül a hétvége előtt.
A érdemi részében igen rövid BEA szöveget átolvasva látható, hogy olyan zsinórmérték mentén igyekeztek lavírozni, ami a jelen helyzetben lehetőleg nem árt - legalábbis az élő érintetteknek, - ugyanakkor bármilyen vizsgálati végeredményre jut egyszer a BEA, az nem fog ellentmondani ennek az infónak.
Nincs könnyű helyzetben ma sem, akit az eseményről kérdeznek. Az korábban is sejthető volt, hogy a repülőgép átesett utazómagasságon, ahogyan a sebességmérés hibáit is erősen sugalmazta az ACARS üzenetlista.
Természetesen a szerkesztőknek van saját elképzelésük a történtekről, de másodlagos és hiányos információókból tényszerűen ezt megalapozni nem lehet. Erre a vizsgálat hivatott természetesen.
A ma két éve történt baleset kapcsán készítettünk egy összevetést az ACARS kommunikáció és a most kiadott fedélzeti adatrögzítő (FDR/CVR) információk alapján. Ez arra elegendő, hogy nagyjából fel lehessen állítani az eseménysort.
Címkék:
a330,
adiru,
adr,
af447,
air france,
állásszög,
átesés,
Az összes bejegyzés,
bea,
brazil,
isis,
manuális,
PF,
Pitot cső csere,
PNF,
Repesemények,
THS,
trimm,
vezérsík,
zivatar
Feliratkozás:
Bejegyzések (Atom)