Szivárványos szennyeződést jelentett a kutatásban részt vevő Hercules személyzete helyi időben kb. 14:35-kor. Egy helikopter szintén észlelte a foltokat.
A tengerfelszíni egységek még nem azonosították a talált anyagot. Szintén megerősítésre vár azoknak a törmelékeknek a származása, amelyeket egy asztrál Orion kutató-repülőgép észlelt mintegy 1000 km-re a gép utolsó ismert pozíciójától.
A mentést továbbra is nehezíti az erősen felhős, rossz időjárás
Közben az indonéz irányítószolgálat pontosította az időpontokat. Eszerint a tegnap eltűnt gép 06:14-kor kapott engedélyt emelkedésre, de ezt már nem igazolta vissza, ugyanakkor 06:18-ig még látható volt a radaron. Ez jelentheti a gép részleges sérülését, villámcsapást is, de azt is, hogy a repülőgépen olyan típusú helyzet alakult ki, amely mindkét pilóta teljes figyelmét lekötötte. Bár a térségben négy másik járat is közlekedett különösebb problémák nélkül, az Air Asia gép utolsó ismert helyzete az egyik "legrázósabb" időjárási zónában volt.
Mint tegnapi írásunkban is kitértünk rá, a repülőgép sebessége számottevően csökkent. A 350 csomó körüli földhöz képesti haladási sebesség a 40 csomós, főképp hátszél irányú széllel együtt nagyon alacsony érték. Ez akár átesésre, akár meredek süllyedésre is utalhat.
Egyelőre nincs hír arról, hogy a gép ACARS vagy ADS-B válaszjeladó csatornán keresztül értékelhető adatokat sugárzott volna a repülési pálya végső profiljáról.
-Trikó Nick-