Új olvasók a fedélzeten :) |
Először is szokásunknak megfelelően nagy szeretettel köszöntjük az újabb Olvasót, aki az oldalsávon a "Tetszik" / Like gombbal századikként jelezett nekünk a facebookra.
A blog januárban indult különösebb hírverés nélkül, de nagyjából 9 hónapja aktív ténylegesen. Ezalatt több mint 22.000 látogatás történt. (Kezdetben a blog al-blogokra oszlott, ezek olvasói a mérőn nem látszanak. Később egyesítettük a cikkeket a fő bejegyzés-folyamba, és címkékkel osztottuk fel a blogot. Azóta mér korrektül a számláló).
Ugyanakkor a fontosabb cikkek, melyek a Google saját "wikijén" Knol bejegyzésként is napvilágot látnak, nem mutatkoznak a számlálóban.
Az idők folyamán közel 30 országból több mint 500 olvasó volt kíváncsi a blogra több-kevesebb rendszerességgel, ami a blog magyar nyelvét tekintve többmindent is mutat. Egyrészt jelzi a szórvány magyarság, külföldön dolgozó repülősök (Dominika, Vietnám, Törökország, Thaiföld, Emirátusok...stb) érdeklődését, másrészt jelzi azt is, hogy különböző légiipari cégeknél (a "nagyoknál" is) akad visszatérő olvasónk. Reményeink szerint mindez nemcsak a Google fordítónak köszönhető, hanem idegenbe szakadt magyar kollégáink is olvasnak minket. A neten kívül semmilyen más felületen nem jelenünk meg, nincsenek kampányaink, nyereményjátékaink, nincs webáruházunk, nem lehet előfizetést nyerni, hiszen ténylegesen nonprofit minden megjelenésünk és nincs nyomtatott verziónk sem, ugyanakkor az írások leginkább a repülésben picit már ismerős fanoknak szólnak. Nos ehhez képest az szám nem tűnik rossznak, de természetesen tornázunk tovább az eredményeken.
Lett egy online hírújságunk, készül egy képes blog a főblog mellé, és igyekszünk szélesíteni a profilt (pl a kisebb gépek irányába is).
Emellett természetesen továbbra is várunk minden építő kritikát, akár egyetlen szó - kifejezés javítása érdekében is, lévén a cél továbbra is a hitelesség. Ennek érdekében hónapokkal a megjelenés után is javítunk a cikkekben, ha kell.
Egyúttal megköszönjük az ilyen irányú együttműködést is a szakmabelieknek és az érdeklődő olvasóknak is.
A Water Salute vagy Water Cannon Salute (Tribute)
A vízsugárral való tisztelgés nem a repülésből ered. Maga a gesztus a katonák, őrség, testőrség díszegységek karddal való tiszteletadási hagyományaiból származik. Ezek történelmi múltra tekintenek, vissza és a mai napig is megjelennek hivatalos fogadásokon, katonák, és újabban civilek esküvőin is a felvirágozott esküvői boltív helyett vagy amellett.
Katonaesküvő |
A hajós vízágyús tísztelgés ugyanakkor ünnepségeken, megemlékezéseken, vizijárművek felavatásánál, fogadásánál, kapitányok nyugdíjazásánál, tengerészek, katonák hazatérésénél lett hagyomány és innen került át a légiközlekedésbe.
Még az űrsikló utoljára visszatérő hordozórakétáit is megillette a tisztelgés a tengeren |
Légitársaságok első érkezésekor, új típusok első fogadásakor vagy épp nyugdíjazásakor, katonai vagy sportcsapatok hazaérkezésekor, de sok helyen repülőtisztek, pilóták utolsó repülési szolgálata alkalmával is láthatjuk, mikor a gép begurul az előtérre:
Az "óriásbébi" fogadása Manchesterben
Ez tehát az általunk használt kis tiszteletadási gesztus rövid története. Természetesen a facebook fiókkal nem rendelkező olvasóinkra is szeretettel számítunk a továbbiakban is! :)
A Repülés szerkesztői