Minden idők egyik legforgalmasabb Párizsi Szalonján a Boeing a következő kereskedelmi repülőgép rendeléseket jelentette be:
A Norwegian Air Shuttle 15db 737-800NG-t rendelt, ez 1,2mrd USD listaár szerint. Így összes elkötelezettsége 78db. A légitársaság 3db B787-esre is szerződött, így az ILFC-től bérelt 2db-bal együtt összesen 5db 787-est üzemeltet majd.
A Norwegian Air Shuttle vezérigazgatója Bjorn Kjos elmondta: "Az új 737-800-asok hatalmas versenyelőnyt jelenteknek számunkra a hosszútávú költségek csökkentésében. Hozzátette: hosszabb távon örülne, ha a Boeing egy teljesen új gépet fejlesztene a 737-es utódjaként.
A boeing Commercial Aircraft elnök-vezérigazgatója Jim Albaugh háláját fejezte ki, amiért az Aeroflotnak a Boeing és a 777-es típus iránti bizalomért. A légitársaaság vezérigazgatója Vitalij Szaveljev megjegyezte: az orosz légitársaság különösen érdeklődik a javasolt B787-10-esek iránt. Albaugh jelezte, hogy valószínűleg megkezdik a gyártást és így az Aeroflot launch customer lehet.
A GECAS bejelentette vásárlási szándékát 2db B747-8F és 8db B777-300ER gépre. A 747-8F új típus lesz a GECAS protfóliójában. A Boeing várakozással tekint a megállapodás részletes kidolgozására és a megrendelés véglegesítésére. A GECAS elnök vezérigazgatója Norman C.T Liu elmondta: a tavaly márciusban megrendelt 10db 777-est kiegészítő mostani rendelés segít kielégíteni a hosszútávú utasgépek iránti keresletet, ugyanakkor a 747-8F-ek bővítik a cég áruszállító választékát.
Végül a Malaysia Airlines jelentett be vételi opciót 10db 737-800-asra, korábbi 10 opciója mellé.
(ATW)
Boeing 777 fejlesztés:
Miközben a vásár figyelmének középpontjában a még be nem jelentett 737-es váltótípus kérdése állt, a gyártó nyilatkozott a 777-es rövid és hosszabb távú fejlesztéséről, beleértve a 777-8X és 9X változatokat is, melyek célja egy lehetséges válasz az A350XWB-1000 frissített változatára.
"Nagyon komolyan vesszük az 1000-est, mondta Jim Albaugh vezérigazgató. Fel fogjuk mérni a gépet lehetőség szerint, függetlenül attól, hogy a B777 szükséges fejlesztése vagy komolyabb változtatása még a jövő zenéje.
Rövid távon - mondta a Nicole Piasecki üzletfejlesztési alelnök - járulékos frissítésekkel vizsgálja a gyártó a 777+ változatot, többek közt megnövelt fesztávolsággal, a 747-8 -hoz hasonló repüléselektronikai fejlesztésekkel, amelyek újabb képességekkel ruházzák fel a pilóták munkahelyét a displayrendszer megváltoztatása nélkül.
A 777 + visszatérést jelent a 2010-ben elvetett fesztávnöveléshez. Vállalati források szerint ez akkor 2012 harmadik negyedévére lett volna kivitelezhető.
Újabb lehetséges változtatás a gép strukturális átalakítása, melynek segítségével kényelemesen lehet 10 székes sorokat kialakítani.Emellett a Boeing és a General Electric vizsgálja a GEnx hajtómű technológia adaptálásának lehetőségét a GE90 családra, amely az egyetlen elérhető hajtóműtípus a 777-300 széria számára.
Továbbfeljesztjük a gépet - mondja Albaugh - de van néhány jelentősebb előrelépés is, amivel reagálni tudnánk a konkurencia kihívására.
Marlin Dailey a hosszabbtávú fejlesztések közt említette a törzs kapacitásnövelését, vagy megnyújtását a 777-9X és a 777-8X koncepción keresztül, amely már a következő évtizedtől rendelkezésre állhat. Iparági források szerint a 777-9X a 777-300ER nyújtott változata lenne, míg a 777-8X egy rövidített 365 fős változatot. Ez a Boeing palettát egyenletesen kiegészítené a 290-330-fős B787 és a 467 férőhelyes B747-8 között.
(Air Transport Intelligence)