2011. február 20., vasárnap

EASA LÉPÉSEK A PILÓTÁK FÁRADTSÁGA ELLEN

Szerda, január 5, 2011 - AIR SAFETY WEEK



Az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség (EASA) közzétett egy módosítási javaslatot (NPA) a repülési és szolgálati időre vonatkozó korlátozásokról, pihenési követelményekről a kereskedelmi légi közlekedésben. A szabályok célja, hogy elkerülje a személyzet fáradtságát, bevezetésével korlátozhatják a legénység vezénylési idejét a légitársaságoknál.

Az új szabályok 2012-es bevezetésével korlátozni kívánják a repülhető órákat a személyzetek számára, és összehangolják a jelenlegi zavaros nemzeti szabályozásokat a kontinensen. Az új szabályok egységesítik a pilóták repóráit. Nagy-Britanniában például a pilóták napi limitje nem lépheti túl a 9 órát. Európa más részein, - különösen keleten - a határ jóval magasabb.

A javaslat tiltaná a légitársaságoknak, hogy a pilóták teljes beosztott ideje - függetlenül a cockpiban, vagy a készenlétben eltöltött időtől - meghaladja a 14 órát egy nap. Az éjszakai munkaidőt 12 órában maximálnák.

Az USA-ban, a Szövetségi Légügyi Hivatal (FAA) szintén új napi határértékeket javasolt a repülési órákat és a járatok közti pihenőket illetően pilóták számára.

Nincsenek megjegyzések: