2011/11/02

LOT B767 kényszerleszállás - Reakciók, újabb képek

Tomasz Zylowski fotója: SP-LPC - Boeing 767-35D/ER (az "5D" tag a típusszámban a  LOT gyári ügyfélkódja )
http://l.yimg.com/bt/api/res/1.2/hmHfZ66_DB6iV3SUCnVuLw--/YXBwaWQ9eW5ld3M7Zmk9aW5zZXQ7aD0yNzU7cT04NTt3PTYzMA--/http://media.zenfs.com/en_us/News/ap_webfeeds/e10b9712a1c25218fd0e6a706700b300.jpg
http://l1.yimg.com/bt/api/res/1.2/JiRLlLnYOiQUiCrm0ICgcA--/YXBwaWQ9eW5ld3M7Zmk9aW5zZXQ7aD0yMzU7cT04NTt3PTYzMA--/http://media.zenfs.com/en_us/News/ap_webfeeds/145a679ea1c35218fd0e6a7067008163.jpg
A mentési munkák a mai napon is folytatódtak (AP fotók)

A tegnapi napon részletesen írtunk a lengyel balesetről. Ma hajnalban az AP hírügynökség már néhány beszámolót és reagálást is közzétett a  LO16-os járat szerencsésen végződött repeseménye kapcsán.  Ezekből idézzük az érdekesebbeket;

A lengyel közvélemény és az online társadalom hősként üdvözölte Tadeusz Wrona kapitányt, aki több utast megtévesztő, sima talajfogással tette le a gépet. Több facebook rajongói oldal középpontjába is került néhány órán belül.
  
A lengyel társadalom, amelyet több repülőbaleset is megrázott az elmúlt időben - beleértve a 95 áldozatot követelő 2010-es kormánygép balesetet is Oroszországban - nagy megkönnyebbüléssel fogadta a New Jersey-Newark repülőtérről érkező járat sikeres kényszerleszállásának hírét.

A társaság elnöke elmondta: - Rendkívül szokatlan eseményről van szó. Ez volt az első eset, hogy az összes futómű bent ragadt egy 767-esen.
Az egyik utas szerint a repülés negyedik órájában közölte a személyzet, hogy gond van a géppel.
"A pilóta többször foglalkozott velünk, kérve, hogy kövessük az utasításokat.. Később az utaskísérők elmondták, hogy tűz is lehet. Ezen a ponton az emberek bizonytalanok, idegesek lettek."

A LOT szóvívője elmondta, hogy mire a gép két F16-os kíséretében leszállt, tartályaiban már alig volt üzemanyag, a tűzoltók pedig égésgátló habot fektettek a pályára. Szikrák keletkeztek a hajtóművek környékén és kisebb lángok törtek elő a gép alól, de ezeket tűzoltók azonnal el is oltották. 
 
Egy idős, 68 éves utas szerint olyan sima volt a leszállás, hogy azt hitték, kiengedett futóval fogtak talajt. Az utasok tapsoltak is, de mikor szikrák és füst tört fel a gép alól, aggódni kezdtek. "Ez volt az a pillanat, mikor rájöttünk: ez nem normális leszállás". Ezután az utasokat evakuálták, majd több órás egészségügyi felügyelet után találkozhattak az összegyűlt, nyugtalan rokonokkal.
 
Egy amerikai utas szerint: - "Csak vártuk, vártuk hogy törik a gép, de ez szerencsére nem történt meg." " Ez egy nagyon szerencsés repülés volt és nagyon jó pilóta."

A lengyel vezetők és a nemzeti média az utasokkal összhangban hősnek kijáró tisztelettel nyilatkoztak a pilótákról, és a teljes személyzetről
A LOT elnöke újságíróknak elmondta, Wrona és Szwartz pilóták tökéletes kényszerleszállása megakadályozta, hogy bárki megsérüljön.

Lengyelország elnöke Bronislaw Komorowski gratulált, és köszönetet mondott a személyzetnek és a sürgősségi dolgozóknak , amiért sem sérült meg senki. Állami kitüntetésre terjesztik elő a személyzet tagjait.
"Köszönöm mindenkinek egész szívvel a Lengyelország nevében," mondta Komorowski, aki röviden röviden telefonon is beszélt a pilótával.
LOT, a nemzeti légitársaság szerint Wrona egyike a legtapasztaltabb pilótáinak, már 20 éve repül Boeingokon.

              
http://l.yimg.com/bt/api/res/1.2/xIbSTSP_1Zq53sjQfTowVg--/YXBwaWQ9eW5ld3M7Zmk9aW5zZXQ7aD02MzA7cT04NTt3PTQxOA--/http://media.zenfs.com/en_us/News/ap_webfeeds/8ca1eecea26c5618fd0e6a706700b358.jpg
cpt. Tadeusz Wrona
Tapasztalt vitorlázórepülő is. Néhány média szerint a sikeres kényszerleszállásban ez is segíthette.
Andrzej Majchrzak,  Wrona vitorlázóklub vezetője elmondta: a vitorlázórepülők különösen képzettek a finom leszállásra. "A pilóta készségei rendkívül fontosak ... Óvatos megközelítés és gondosan kivitelezett touchdown szükséges, hogy a vitorlázó ne károsodjon, ami egy nagyon finom gép". Wrona 2001 óta tagja a klubnak és felelős, nem kockáztató pilótaként ismerik. 
 
 
Valami nagyon rejtélyes dolognak kellett történnie, mondta Patrick Smith, a bostoni pilóta, aki Boeing 767-esen repül egy nagy amerikai légitársaságnál: "Valami a rendszer felsőbb szintjén kellett történjen ahhoz, hogy egyik futó se nyíljon ki" - mondta Smith. "Valami, ami nyilvánvalóan közös a három futóműben."
Ugyanakkor nem gondolja
hogy valamilyen hosszútávú hatása lenne az eseménynek a Boeing vagy a LOT számára.
"Ez egy bevált gép, kiváló biztonsági eredményekkel rendelkezik. És ugyanez vonatkozik a LOT-ra is."


A Varsó Frederic Chopin Nemzetközi Repülőtér tájékoztatása szerint az egymást metsző pályák miatt kellett az egész repülőteret lezárni, a gépeket Lodz, Gdansk és Krakkó felé küldték kitérőre.  

Forrás:





A leszállás és a rádióbeszélgetés anyaga a youtube-on

KÉPEK ÉS VIDEÓ A SIKERES MENTÉSRŐL>> 

KORÁBBI BEJEGYZÉS A TÉMÁBAN >>

ELŐZETES JELENTÉS>>

2011/11/01

Hasraszállt a LOT B767-ese futómű probléma miatt (képek+videók)

Pawel Guraj eredeti nagyfelbontású fotója >> ITT!


Ma délután a LOT lengyel légitársaság SP-LPC lajstromjelű, New York - Varsó járatát teljesítő B767-300ER repülőgépének személyzete megközelítés közben észlelte, hogy a futóművek kinti helyzetzárra állása nem történik meg. A süllyedést megszakítva kísérletet tettek az újbóli nyitásra, de sikertelenül. Több mint egy órát köröztek a repülőtér közelében, lefogyasztva a fedélzeten lévő tüzelőanyagot hétről három tonnára, majd sikeres hasraszállást hajtottak végre. A pilóták munkájának és a tűzoltók pályaelőkészítésének köszönhetően a repülőgép a körülményekhez képest minimális sérülésekkel, a repülőtér betonja pedig néhány pályafény sérülésével úszta meg a kalandot. A 220 utas és 11 főnyi személyzet a vészcsúszdákon hagyta el a gépet.
 
Forrás:TVN24

Ez az első alkalom a történelemben, amikor  LOT repülőgép problémamentesen hajt végre futómű nélküli leszállást - mondta egy sajtótájékoztatón Marcin Pirog, LOT elnök. Hozzátette, hogy  Tadeusz Wrona és Jerzy Szwarc pilóták tökéletesen hajtották végre a manővert. A személyzet szerint nem volt pánik a fedélzeten.
A LOT elnöke megjegyezte: ilyen hibák előfordulnak minden légijármű típuson. A "Papa Charlie" nagyon jó állapotban volt, nem volt technikai problémája. A kárfelmérés folyik, nem tudni még, hogy a hajtóművek mennyire károsodtak.
A vizsgálóbizottság megkezdte az esemény kivizsgálását. A repülőteret szerdán nyitják meg újból.

A 28656-os gyári számú repülőgép 1997 májusában a LOT nál kezdte pályafutását, később lízingelték több társaságnak is.

A társaság angolnyelvű közleménye szerint a problémát a "központi" (central) hidraulikarendszer hibája okozta. Vélhetően inkább a középső (Center) rendszer valamilyen problémájáról lehet szó. A gép ugyanis erről táplálja a futóműveket. 

UPDATE

Az AVHerald értesülése szerint a gép a Newark repülőtérről történt felszállása után 30 perccel jelentett hibát a középső rendszerben. A varsói leszállás előtt a futóproblémát vadászgépről szemrevételezve megerősítették. Többször próbálkoztak alternatív nyitással is mielőtt a hasraszállás mellett döntöttek. A gép a két varsói pálya kereszteződésének közelében állt meg, emiatt zárták le teljesen a repülőteret - helyi időben reggel 9-ig.




Nagy felbontású eredeti kép >> ITT
Forrás:TVN24/KONTAKT24


ÚJABB BEJEGYZÉS A TÉMÁBAN >>

KÉPEK ÉS VIDEÓ A SIKERES MENTÉSRŐL>> 

ELŐZETES JELENTÉS>>