A repülési adatrögzítő memóriamoduljának kiemelése után a francia hatóságok bejelentették, hogy mintegy tíz nap után lesznek hozzáférhetők az adatok, amelyeket francia BEA és a CENIPA brazil képviselői előtt fognak kiolvasni a BEA Le Bourget-i központjában.
A mai napon azonban újabb bejelentést tett a francia BEA. Eszerint megtalálták a 447-es járat beszédrögzítőjét is hétfőn késő éjjel az amerikai Remora 6000 távvezérlésű jármű segítségével.
A 2009 június 1-én eltűnt AF 447-es járatot teljesítő A330-200-as gép Párizs CDG repülőtere felé tartott Rio de Janeiroból mikor Dél-Amerika és Afrika partjai közt 228 utassal a fedélzetén eltűnt. Mindeddig lehetetlennek tűnt a baleset okait kideríteni a bonyolult mélységi terepviszonyok közt elveszettnek hitt baleseti adatrögzítők nélkül.
A két rögzítőegység a fotók szerint viszonylagos épségben van, de még mindig nem tudni, hogy az adatok kiolvashatók-e. A nyomás és hőmérsékleti viszonyok, az eltelt idő kívül esik a rögzítők tervezett tűrőképességén.
A Remora távvezérelt jármű
A Remora 6000 a Maryland-i Phoenix International gyártmánya, amellyel végül a 447-es járat adatrögzítőjét kiemelték. A kb. 900 kg súlyú Remora az Ile de Sein nevű francia kábelfektető hajóról indult amelyet az Alcatel-Lucent és a Louis Dreyfus Armateurs of France közösen üzemeltet a kutatás során.
A mintegy másfél méteres, 25 lóerős távvezérelt jármű 6000 méter mélységig használható. Két Hydro Lek gyártmányú 6 funkciós manipulátorral rendelkezik a tárgyak megfogásához, két kamerával, erős fényekkel dolgozik a mélyben. Az érzékelői közé tartozik egy lézergiroszkóp és egy szonár-szkenner.
A Remora részt vett a Yemenia IY626, az Adam Air 574 és Tuninter Airline 1153-as járatainak baleseti kutatásában. Darabokat hozott fel egy izraeli tengeralattjáró, egy japán rakéta és egy haditengerészeti F14B Tomcat roncsaiból is.
A Remora részt vett a Yemenia IY626, az Adam Air 574 és Tuninter Airline 1153-as járatainak baleseti kutatásában. Darabokat hozott fel egy izraeli tengeralattjáró, egy japán rakéta és egy haditengerészeti F14B Tomcat roncsaiból is.
Források : Matt Molnar (NYC Aviation) Tim Hornyak - (Cnet News) Videó: ECPAD/BEA)