Archiv fotó |
Leállt a Lufthansa jegykezelő rendszere szombaton reggel. Kézi jegykezelés, toll, jegyzettömb került elő - és órás késések gyűltek össze.
A problémát a központi utasfelvétel feldolgozó rendszer hibája okozta. Szombaton reggel sok járat emiatt késéssel indult, a vállalat összes munkahelyén két-három órát állt a rendszer Stefanie Stotz a cég szóvívője a DAPD hírügynökség kérdésére elmondta, hogy 10 óra óta ismét stabil a rendszer, ám az adatfeldolgozás még mindig probléma. Sajnálatát fejezte ki a cég nevében. Még nem tudni, hány járat késett, vagy mekkorák az átlagos késések. A legtöbb járat 15-30 perc csúszással elment a Lufthansa szerint. Ugyanakkor egyes járatokra csak többórás késéssel lehetett a beszállítást elkezdeni.
Mivel az adatokat összevontan kezelő rendszer nem működött, mindent a dolgozóknak kell pótolni, ami természetesen hosszabb időt vesz igénybe - mondta Stotz. (A kézzel megírt papírokat utólag ugyanúgy fel kell vinni a rendszerre, mintha a gépek utaslistáinak, manifesztjeinek, az utasok beszállókártyáinak kiadása, csomagtovábbítása, foglalás igénybevétele, csomagcímke kiadása és regisztrációja, speciális remark, kérés (spec RQ) felvitele normál módon megtörtént volna, de ezt kézi feldolgozással kell a számítógépekre felvinni egyenként. Ezenközben pedig el kell látni a ténylegesen futó forgalmat is. - a szerk.)
A Lufthansa világszerte naponta körülbelül 1800 járatot üzemeltet.
Trikó Nick