2011/07/30

A pilóták csak részben hibásak? - Air France 447 jelentés

A francia vizsgálók egyelőre csak francia nyelven tették elérhetővé a teljes Interim Reportot az Air France baleset kapcsán. 

Ez részben kitér arra, hogy a pilóták rosszul reagáltak a nagy magasságon bekövetkezett átesésre és a sebességműszerek hibás jelzésére, ugyanakkor komoly hiányosságokra mutat rá a típusra való egyéni képzés és a pilóták közös munkáját meghatározó tréningek kapcsán is. 
Emellett a pilóták nem gyakorolják szimulátoron többek között a nagy magasságú áteséses helyzeteket. A BEA ajánlásokat is megfogalmaz, pl. azzal kapcsolatban, hogy üdvös lenne a repülőgép állásszögét közvetlen módon jelezni (az Airbusokon ezt a funkciót lehagyták a kijezőkről), illetve ennek a kijelzésnek a meglétéhez kötnék a típusok légialkalmassági bizonyítványának kiadását. 
Korábbi cikkünkben írtuk, hogy az állásszög csökkentésekor -ami az átesés megszüntetésének feltétele - az átesésjelző rendszer megtéveszthette a pilótákat. A részletesebb BEA anyag erre is kitér.
A francia nyelvű anyag 117 oldal, elemzését jelenleg is végezzük. Ebben a baleseti rögzítők fontos részinformációi, paramétergörbéi is szerepelnek. 

Hamarosan jelentkezünk a részletesebb elemzéssel.

2011/07/29

Air France baleset - BEA jelentés ma az AF447-ről !

fotó:topaviones.com
BEA Interim Report vagyis újabb közbülső jelentés kiadását jelentette be a repülésbiztonsági hivatal az Air France AF447 Rió - Párizs járatról . A jelentés a mai napon felkerül a BEA honlapjára. A Francia Légügyi Hatóság (DGAC) de az üzemeltető országok, cégek számára is fontos információk ezek, bár a végleges következtetéseket majd a zárójelentésből lehet meghozni. Ettől függetlenül a közbülső jelentések és információk alapját képezhetik megelőző hatósági intézkedéseknek, ahogyan erre már volt is példa az ügyben külföldön is (FAA).  A Gyártó is adhat ki ezek alapján üzemeltetési vagy karbantartási buletineket (AD). Az angol hivatalos fordítás elemzését megkezdjük és többször összevetjük a honlapon lévővel amely ilyenkor még apró javításokon szokott átesni. A következtetéseket ennek függvényében természetesen  magyarul is közreadjuk, illetve folytatjuk a korábbi elemzéseket.
Az anyag eredeti nyelveken itt lesz elérhető ma délután: www.bea.aero

Újabb bejegyzésünk a témában >> ITT