2011/06/17

Budapesten az A380 ...... ha egyben lesz ....

UPDATE: 
FRISS CIKKÜNK AZ OKTÓBERI A380 LÁTOGATÁSRÓL >> ITT





"A Lufthansa kénytelen volt elhalasztani az Airbus A380 első útját, mert késik a gép technikai átvétele. Ennek értelmében a hétfői bemutató a budapesti repülőtéren elmarad. A Lufthansa elnézést kér a változás miatt, valamint mindenki türelmét és megértését kéri. Az esemény új időpontjáról – amint az ismert lesz – új tájkoztatást fognak kiadni."

Június 20-án a tervek szerint Ferihegyre, a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérre látogat a Lufthansa új A380-asa. A repülőgép várhatóan 18.00* órakor érkezik, tervezett indulása 20.00 perc. A rövid látogatás célja a turisztikai szakma, a sajtó, és a magyar közönség számára való bemutatkozás.
Az eseményen köszöntőt mond Ofer Kisch, a Lufthansa közép-európai regionális igazgatója, valamint Jost Lammers a Budapest Airport vezérigazgatója.

A fotózni kívánó érdeklődők frissülő információkat az airportal.hu oldalon találhatnak.

Eredeti fotó: Bjoern Schmitt és Trikó Nick

*A Lufthansa fenntartja a program változtatásának jogát, amennyiben a repülőgép mégsem állna rendelkezésre.

.... Úgy tűnik, hogy az AIRBUS is fenntartja :P 

 

2011/06/16

HungaroControl - Entry Point North Joint ATM Academy : Entry Point Central

Entry Point Central néven közös légi navigációs akadémiát nyit Budapesten a HungaroControl és a svéd, dán és norvég légiforgalmi szolgálat iskolája, az Entry Point North. A magyar légiforgalmi irányítók legújabb generációját 2011 szeptemberétől már a világ élvonalába tartozó skandináv képzési program és módszertan alapján oktatják, de az új akadémia más országok számára is megnyitja kapuit.



Közös leányvállalatot alapított a HungaroControl, valamint a svéd, dán és norvég légiforgalmi szolgálat által létesített Entry Point North akadémia. A határokon átívelő, hosszú távú partnerség célja, hogy Európa egyik legnevesebb oktatási intézetének szakmai segítségével Magyarország magasabb színvonalra emelje légiforgalmi irányítóinak alapképzését, hosszú távon pedig hozzájáruljon a térség légi navigációjának fejlődéséhez és a közép-európai funkcionális légtérblokk (FAB CE) versenyképességének növeléséhez. Az Entry Point Central elnevezésű budapesti akadémián az első közös tanfolyam 2011 szeptemberében indul 16 magyar hallgató részvételével.



A HungaroControl ez idáig saját maga végezte a magyar légiforgalmi irányítók alapképzését, amelyet szolgáltatásai fejlesztése érdekében meg kívánt újítani. Az Entry Point North akadémiában kiváló partnerre talált, a skandináv képzés szakmai tartalmát és pedagógiai módszerét tekintve egyaránt világszínvonalú minőséget képvisel. A budapesti Entry Point Central ugyanezt a versenyképes tudást, jól működő oktatási formát és magas nemzetközi presztízsű végzettséget biztosítja a magyar légiforgalmi irányítók következő generációinak.



Az Entry Point Central egyelőre csak magyar diákokat oktat, de az angol nyelvű képzés teljes mértékben megfelel a légiforgalmi irányítás európai csúcsszervezete, a EUROCONTROL előírásainak, ezért más országok előtt is megnyitja kapuit. Az európai repülés szervezését megújító Egységes Európai Égbolt program ugyanis várhatóan egy sor olyan jelentős változást hoz majd a légiforgalmi szolgálatok életébe, amelyek nyomán a „humán faktor” és az oktatás kiemelt jelentőségre tesz szert. A szakemberek egységes, magas színvonalú képzése az integráció sikerének legalább olyan fontos összetevője, mint a műszaki-technológiai harmonizáció.



A magyar-skandináv partnerség különleges és példaértékű abból a szempontból is, hogy ilyen, a légiforgalmi szolgálatok regionális együttműködésén is átívelő kezdeményezésre Európában egyelőre kevés példa akad.

A HungaroControlról



A HungaroControl Magyar Légiforgalmi Szolgálat Zrt. világszínvonalú technológiája, élenjáró fejlesztései és szolgáltatásai révén a nemzetközi légiforgalmi irányítás egyik legpontosabb, leghatékonyabb és legmegbízhatóbb szolgáltatója, az Egységes Európai Égbolt keretében zajló uniós integráció aktív regionális kezdeményezője, együttműködő partnere.



A EUROCONTROL statisztikái és előrejelzései szerint Európa felett évente csaknem 10 millió járat közlekedik, ám ez a szám a következő 20 évben akár meg is duplázódhat. Magyarország légi forgalma az elmúlt 10 évben negyven százalékkal nőtt, jelenleg a HungaroControl légiforgalmi irányítói évente több mint 600 ezer járatot kezelnek. Intenzívebb időszakokban 30-40 másodpercenként újabb repülőgép lép be Magyarország légterébe, az eddigi legforgalmasabb napon, 2010. augusztus 1-jén pedig összesen 3255 légi jármű pilótáját navigálták a magyar légiforgalmi irányítók.



Az elmúlt évben a HungaroControl több olyan jelentős beruházást indított el, amelyek légi navigációs szolgáltatásainak fejlesztését célozzák, garantálják a növekvő légi forgalom biztonságos kezelését, és egyben elősegítik a küszöbön álló uniós integráció sikerét. A magyar légiforgalmi szolgálat idén márciusban kezdte meg egy közel tízezer négyzetméteres új irányító központ felépítését, amelyet csúcsmodern technológiával, a saját fejlesztésű, világszínvonalú MATIAS légi navigációs rendszer legújabb változatával szerel majd fel.



Hagyományos légiforgalmi irányító szolgáltatásainak, műszaki-technológiai háttérének továbbfejlesztése mellett a HungaroControl egyik stratégiai célkitűzése, hogy az elkövetkező két-három évben partnereivel közösen egy regionális, közép-európai légi navigációs tudásközpontot hozzon létre. A tudásközpont kialakítását a légi navigációt támogató kutatás-fejlesztés, szimuláció és képzés iránti növekvő nemzetközi piaci kereslet alapozza meg, amelyet részben éppen az európai integráció és a funkcionális légtérblokkok létrehozása generál. A több lépcsőben megvalósuló tudásközpont létrehozásának egyik első állomása a budapesti kutatás-fejlesztési és szimulációs központ (CRDS) májusi megnyitása volt. A tudásközpont létrehozásával a HungaroControl célja, hogy a 7 közép-európai országot tömörítő FAB CE legyen Európa egyik legjobb szolgáltatásait nyújtó, legmagasabb műszaki-technológiai színvonalon működő és legelismertebb funkcionális légtérblokkja.
  

 



Az Entry Point North



Az Entry Point North egy díjnyertes légiforgalmi irányítói akadémia, amelyet Európa-szerte hivatalosan is elismernek a nemzeti polgári repülési hatóságok. Az Entry Point North volt az első képzési intézet, amely az Európai Bizottság Egységes Európai Égbolt irányelvével összhangban szerzett akkreditációt.



Az akadémia teljes körű képzést és szolgáltatások széles választékát kínálja:

·   Légiforgalmi irányítók és légiforgalmi szakszemélyzet képzése

·   Toborzás és kiválasztás a EUROCONTROL FEAST tesztje segítségével

·   Hivatalosan elismert vizsgáztatás angol szaknyelvből

·   Különböző tanácsadói szolgáltatások légiforgalmi szolgálatok számára


Évente csaknem száz, különböző országból érkező, leendő légiforgalmi irányítót képez modern svédországi központjában, Malmöben. A teljes légiforgalmi szakszemélyzet számára kínál olyan, a humán készségeket és a repülésbiztonságot fejlesztő, specializált kurzusokat, amelyek javítják a résztvevők nem műszaki, például döntéshozatali vagy kommunikációs képességeit. Emellett a légiforgalmi irányításhoz kapcsolódó képzési és tanácsadói szolgáltatások széles választékát biztosítja ügyfeleinek.



Ügyfelei regionális és nemzetközi, állami és magántulajdonban levő légi navigációs szolgálatok, repülőterek, légitársaságok, katonai szervezetek – Európában, a Közel-Keleten és a Távol-Keleten.


Az Entry Point North elismert nemzetközi akadémia, amely több mint 70 alkalmazottal és nyolc országból származó tanácsadókkal látja el feladatát. A képzést szolgálja több mint 180 világszínvonalú szimulátor pozíció, illetve két 360 fokos látványszögű, 2010-ben beszerzett toronyszimulátor és tizenhárom 180 fokos látványszögű toronyszimulátor is – nagy felbontású, háromdimenziós képmegjelenítéssel. Ezenfelül 40 pozíciós CBT kapacitás biztosítja a képzési lehetőségek maximális kihasználását.

Forrás: pressinform