2011/05/07

Világszerte összeomlott reggel a Lufthansa check-in rendszere

Archiv fotó


Leállt a Lufthansa jegykezelő rendszere szombaton reggel. Kézi jegykezelés, toll, jegyzettömb került elő - és órás késések gyűltek össze.

A problémát a központi utasfelvétel feldolgozó rendszer hibája okozta. Szombaton reggel sok járat emiatt késéssel indult, a vállalat összes munkahelyén két-három órát állt a rendszer Stefanie Stotz a cég szóvívője a DAPD hírügynökség kérdésére elmondta, hogy 10 óra óta ismét stabil a rendszer, ám az adatfeldolgozás még mindig probléma. Sajnálatát fejezte ki a cég nevében. Még nem tudni, hány járat késett, vagy mekkorák az átlagos késések. A legtöbb járat 15-30 perc csúszással elment a Lufthansa szerint. Ugyanakkor egyes járatokra csak többórás késéssel lehetett a beszállítást elkezdeni.

Mivel az adatokat összevontan kezelő rendszer nem működött, mindent a dolgozóknak kell pótolni, ami természetesen hosszabb időt vesz igénybe - mondta Stotz. (A kézzel megírt papírokat utólag ugyanúgy fel kell vinni a rendszerre, mintha a gépek utaslistáinak, manifesztjeinek, az utasok beszállókártyáinak kiadása, csomagtovábbítása,  foglalás igénybevétele, csomagcímke kiadása és regisztrációja, speciális remark, kérés (spec RQ) felvitele normál módon megtörtént volna, de ezt kézi feldolgozással kell a számítógépekre felvinni egyenként. Ezenközben pedig el kell látni a ténylegesen futó forgalmat is. - a szerk.)


A Lufthansa világszerte naponta körülbelül 1800 járatot üzemeltet.

Trikó Nick

2011/05/03

Újabb hírek az Air France gép adatrögzítőiről - megvan a beszédrögzítő is

A repülési adatrögzítő memóriamoduljának kiemelése után a francia hatóságok bejelentették, hogy mintegy tíz nap után lesznek hozzáférhetők az adatok, amelyeket francia BEA és a  CENIPA brazil képviselői előtt fognak kiolvasni a BEA  Le Bourget-i központjában.
A mai napon azonban újabb bejelentést tett a francia BEA. Eszerint megtalálták a 447-es járat beszédrögzítőjét is hétfőn késő éjjel az amerikai Remora 6000 távvezérlésű jármű segítségével.

Air France Flight 447 Airbus A330-200 Cockpit Voice Recorder CVR A 2009 június 1-én eltűnt AF 447-es járatot teljesítő A330-200-as gép Párizs CDG repülőtere felé tartott Rio de Janeiroból mikor Dél-Amerika és Afrika partjai közt 228 utassal a fedélzetén eltűnt. Mindeddig lehetetlennek tűnt a  baleset okait kideríteni a bonyolult mélységi terepviszonyok közt elveszettnek hitt baleseti adatrögzítők nélkül.
Air France Flight 447 Airbus A330-200 Cockpit Voice Recorder CVR

Air France Flight 447 Airbus A330-200 Cockpit Voice Recorder CVR


A két rögzítőegység a fotók szerint viszonylagos épségben van, de még mindig nem tudni, hogy az adatok kiolvashatók-e. A nyomás és hőmérsékleti viszonyok,  az eltelt idő kívül esik a rögzítők tervezett tűrőképességén.
A Remora távvezérelt jármű

A Remora 6000 a Maryland-i Phoenix International gyártmánya, amellyel végül a 447-es járat adatrögzítőjét kiemelték.  A kb. 900 kg súlyú Remora  az Ile de Sein nevű francia kábelfektető hajóról indult amelyet az Alcatel-Lucent és a Louis Dreyfus Armateurs of France közösen üzemeltet a kutatás során.
A mintegy másfél méteres, 25 lóerős távvezérelt jármű 6000 méter mélységig használható. Két Hydro Lek gyártmányú  6 funkciós manipulátorral rendelkezik a tárgyak megfogásához, két kamerával, erős fényekkel dolgozik a mélyben. Az érzékelői közé tartozik egy lézergiroszkóp és egy szonár-szkenner.

A Remora részt vett a Yemenia IY626, a
z Adam Air 574 és Tuninter Airline 1153-as járatainak baleseti kutatásában. Darabokat hozott fel egy izraeli tengeralattjáró, egy japán rakéta és egy haditengerészeti F14B Tomcat roncsaiból is.

Források : Matt Molnar (NYC Aviation) Tim Hornyak  - (Cnet News) Videó: ECPAD/BEA)