2011/05/09

Knuffingen Airport - Hamburgban repülik be az új An-124-est .... :)

A világ legnagyobb teljesen működő repülőtér-terepasztala épült Hamburgban a Miniatur Wunderland területén, amely a legnagyobb vasúti terepasztalnak is helyet ad.
Hét év munkával, hat év tervezéssel készült el jelen állapotáig. A mintegy 4,8 millió dolláros beruházás a Hamburg Fluhlsblüttel International (HAM / EDDH) repülőtér modellje, amelyet a valóságban 1911-ben nyitottak meg.

A valódi reptér 6 km2 területű, a modell 150 négyzetméter. Ezen a területen a készítők az alábbiakat tudták elhelyezni: 40db repülőgép, 500 gépjármű, 50 vonat, 15000 figura, 1000 vagon, 300 épület, 10.000 fa, 40.000 fény, 100 jelzés, 200db kapcsoló.
Emellett a képeken is látható módon valós működési menetrend információ olvasható az "utashallban", miniatűr kijelzőkön. Utasok mozognak a várótérben a terminálon, a kiszolgáló járművek valósághű villogó jelzésekkel közlekednek. A gépek mozgását és az egész repüzemet számítógép irányítja, illetve a járművekben mikrokontrollerek is dolgoznak. A járművek mozgását a valósághűség érdekében több tucat paraméter beállításával lehet tökéletesíteni. Egy repülőgép teljes beüzemelése egy hónap is lehet.
 
A szimuláció kiterjed a teljes kiszolgáláson keresztül a hangári bevontatásra, a napszaknak megfelelő belső és környezeti világítás vezérlésére. A modellezők egyedi gépeket is építenek, mint amilyen a RedBull DC6-osa, vagy a filmen is látható An124-es. A gépek méretének megfelelően fel kell programozni a kormányzást, is, hogy a gép megfelelő pozícióban álljon a pályavégen. Innen a pálya közepén futó vékony emelőkarok veszik át a gép mozgatását. 
A 30 részes sorozat alábbi két linkjén egy makett viselkedésének mindenre kiterjedő számítógépes felépítését láthatjuk, valamint egy esti hangulatklipet a repülőtérről. 

A repülőtér modelljét folyamatosan fejlesztik, így azok sem unatkoznak, akik esetleg többször visszalátogatnak a kiállításra.


Figyelem, TOVÁBBI VIDEÓK:
- egész estés program! 
Söröket betárazni a gépasztalra:
30 db videó az alábbi linken:





 
An-124 teszt

 
Éjszakai repüzem

30 db videó az alábbi linken:




Trikó Nick

2011/05/07

Világszerte összeomlott reggel a Lufthansa check-in rendszere

Archiv fotó


Leállt a Lufthansa jegykezelő rendszere szombaton reggel. Kézi jegykezelés, toll, jegyzettömb került elő - és órás késések gyűltek össze.

A problémát a központi utasfelvétel feldolgozó rendszer hibája okozta. Szombaton reggel sok járat emiatt késéssel indult, a vállalat összes munkahelyén két-három órát állt a rendszer Stefanie Stotz a cég szóvívője a DAPD hírügynökség kérdésére elmondta, hogy 10 óra óta ismét stabil a rendszer, ám az adatfeldolgozás még mindig probléma. Sajnálatát fejezte ki a cég nevében. Még nem tudni, hány járat késett, vagy mekkorák az átlagos késések. A legtöbb járat 15-30 perc csúszással elment a Lufthansa szerint. Ugyanakkor egyes járatokra csak többórás késéssel lehetett a beszállítást elkezdeni.

Mivel az adatokat összevontan kezelő rendszer nem működött, mindent a dolgozóknak kell pótolni, ami természetesen hosszabb időt vesz igénybe - mondta Stotz. (A kézzel megírt papírokat utólag ugyanúgy fel kell vinni a rendszerre, mintha a gépek utaslistáinak, manifesztjeinek, az utasok beszállókártyáinak kiadása, csomagtovábbítása,  foglalás igénybevétele, csomagcímke kiadása és regisztrációja, speciális remark, kérés (spec RQ) felvitele normál módon megtörtént volna, de ezt kézi feldolgozással kell a számítógépekre felvinni egyenként. Ezenközben pedig el kell látni a ténylegesen futó forgalmat is. - a szerk.)


A Lufthansa világszerte naponta körülbelül 1800 járatot üzemeltet.

Trikó Nick