2012/04/23

Goldtimer nap

Nagy szeretettel köszöntjük a blogon Rudnay Krisztinát, aki a Goldtimer vasárnapi repülőnapjáról küldött nekünk egy rövid, de annál "felhőszagúbb" beszámolót, amit köszönettel közre is adunk. A cikket részben saját fotói, részben Várdai János repülőbarátunk képei illusztrálják -  (a szerk).

Az utolsó üzemelő Li-2-es az egyetlen üzemelő Malév utasgép (fotó:Rudnay Krisztina)
Ideális repülőkörnyezetet biztosított a tiszta égbolt, néhány puha bárányfelhővel a budaörsi reptér fölött, a Goldtimer Alapítvány 20. születésnapján tartott vasárnapi repülőnapon. Szikrázó napsütés és piknikhangulat alakult ki a látogatók között, ami a rendezvényt egy nagy családi eseménnyé varázsolta. 
fotó: Várdai János
 A LI-2-es repülőgép csillogva villogva várta már az első felszállását, amit további 12 követett. A fedélzetén a lelkes utasok alig várták, hogy felkerülhessenek  a világon jelenleg egyetlen repülőképes – a MALÉV kötelékében is szolgált példányra. 
Az öreg vas és a fiatal "krónikás":)  (fotó: Várdai János)
A gép minden egyes kört tele utasokkal tett meg és egész nap repült. Több száz látogatót tett boldoggá a délelőttől késő délutánig tartó “szolgálati” idő alatt, olyan élményt nyújtva a repülés szerelmeseinek, amit valószínűleg soha nem felejtenek majd el.
 
fotó: Várdai János
A programokat tovább színesítette az 58 éves Po-2 katonai gyakorló repülőgép, ami szintén egész nap szállította a felhők közt szabadon repülni vágyó érdeklődőket.
 
fotók: Várdai János
Az igazi retro hangulatot tovább emelte az a több tucat, szemet gyönyörködtető oldtimer autó és busz, amiket a reptér betonján parkolva lehetett megcsodálni. Csillogó fényezéssel, tükörsimára polírozott felnikkel és hibátlan megjelenéssel készültek erre a napra az autók méltán büszke tulajdonosai.

fotó: Rudnay Krisztina

A retro partyra stílusosan egy Ikarus 31-es busz szállította az első látogatókat – amelyen néhányan még állva is képesek voltak utazni, csak hogy átéljék a múlt évszázad hangulatát.

fotó: Rudnay Krisztina

A tökéletes nap után a gépek szinte mosolyogva álltak be a parkolóhelyükre, hogy kipihenjék a magukat. Az önkéntes szerelők, akik részt vettek a gépek felkészítésében fáradtan, de büszkén végezték a repülések utáni kötelező ápolást, szemükben a szeretet csillogott, ahogy hozzáértek féltett kincseikhez.
Köszönet a felejthetetlen élményért és a szervezésért a Goldtimer Alapítványnak és a Rákosmente Oldtimer Egyesületnek.
Boldog szülinapot, és még sok-sok ilyen élménydús repülős napot kívánunk, Goldtimer!
 
 
Rudnay Krisztina 
 

2012/04/22

Megérkezett a MALÉRT közlemény




Vécsei Mihály - fotó: utazonet.hu
Mint arról hírt adtunk, az egyesületben érződő széthúzásra hivatkozó vélemény közlése mellett tegnapelőtt leállt a bluenoseair.hu / malert.hu honlap.

Bár blogunkat éles kritika érte a facebookon amiatt, hogy a weben egyébként is látható leállásról az elnökség megkérdezése nélkül hírt adtunk, jeleztük, hogy folyamatosan várjuk e-mail címeinkre az egyesület állásfoglalását a történtekkel kapcsolatban. Ilyet mostanáig nem kaptunk, viszont a mai napon az alábbi - a konkrét témát lényegében elkerülő - MTI közlemény született:

Átalakult a Malért, de céljai változatlanok
Budapest, 2012. április 22. vasárnap (MTI)

A régi tagok döntő többségének megtartása mellett átalakult a Magyar Légiközlekedésért Egyesület (Malért), de célja nem változott, továbbra is egy új nemzeti légitársaság létrejöttét segítené elő - nyilatkozta a civil szervezet elnöke, Vécsei Mihály az MTI-nek.


Hangsúlyozta, hogy nyitott, átlátható működés mellett szeretnék fenntartani és megerősíteni azt a szakmai és érzelmi közösséget, amely egy új nemzeti légitársaság megalakítását szorgalmazza. Vécsei fontosnak tartotta, hogy a Malért egy új légitársaságot megalakítani kívánó csoportokat semlegesen, azonos szakmai anyagokkal segítse, figyelemben tartva, hogy alapvetően hálózati alapú - nem csak charter és nem fapados -, fejlődő megoldásokat támogat.


Az egyesület újraszervezése mellett a megalakulása óta eltelt két hónap során szerzett tapasztalatok alapján foglaltak állást - mondta. Elismerte, hogy az indulás óta voltak konfliktusok is a Malérten belül, és kiderült az is: néhány tag elképzelése messze eltér a többségétől a civil szervezet feladatáról. Ők úgy döntöttek, nem folytatják tovább az egyesületi munkát. A célok ugyan változatlanok, a néhány tag kilépése és az átalakulás azonban egyben hétfőtől egy új honlap elindítását is jelenti - mondta Vécsei Mihály.


A Malért civil szervezet a Malév február 3-i leállását követően jött létre egy új nemzeti légitársaság piaci alapon történő létrehozása érdekében. Akkori számításaik szerint, a hozzájuk csatlakozott, vagy a szervezetet támogatókat figyelembe véve, mintegy 30 milliárd forintnyi humán tőkével rendelkeznek, legalábbis ennyibe kerülne az egyesület szerint annak az 1.500 munkavállalónak, közöttük pilótáknak és légi utaskísérőknek a kiképzése, akiket a Malévtól elküldtek. A szervezet egyeztetést kezdeményezett a fejlesztési tárcával, hogy megismerjék a kormány álláspontját egy új légitársaság megalakításáról, és lehetséges befektetőkkel is egyeztettek.



A weblap üzemeltetőjének válaszközleménye itt olvasható: >>